Recenze: Mamma Mia! Here We Go Again
Žánr: Muzikál / Romantický / Komedie
Premiéra: 19.7.2018
Celkový čas: 114 minut
Režie: Ol Parker
Námět: Catherine Johnson, Richard Curtis, Ol Parker
Scénář: Ol Parker
Obsazení: Amanda Seyfried, Lily James, Meryl Streep, Colin Firth, Pierce Brosnan, Stellan Skarsgård, Dominic Cooper, Andy Garcia, Christine Baranski, Julie Walters, Jeremy Irvine, Cher, Hugh Skinner, Alexa Davies, Jessica Keenan Wynn, Josh Dylan, Naoko Mori, Togo Igawa, Omid Djalili, Celia Imrie, Benny Andersson, Cassie Clare, Gerard Monaco, Paul Leonard
Recenze: Mamma Mia! Here We Go Again 84 %

Muzikálová letní hitovka Mamma Mia! před deseti lety vzala kina útokem a díky své odlehčené atmosféře a chytlavým písničkám se stala hitem. Není proto přílišným překvapením, že jsme se nakonec dočkali pokračování, byť jsme si na něj museli počkat celé desetiletí. Mamma Mia! Here We Go Again se pak nese v obdobném duchu jako jeho předchůdce a dokazuje, že muzikálové prosluněné podívané doposud neřekly své poslední slovo.

Film zaujme již od začátku vytvářením hned dvou dějových linií, z nichž každá se odehrává v jiném čase. Linie zasazená do přítomnosti zachycuje Sophiinu snahu zkombinovat svůj pracovní i milostný život. Mnohem rozsáhlejší je dějová linka z minulosti, kdy se Donna po ukončení studia rozhodne cestovat a nakonec dorazí až na krásný řecký ostrov, do něhož se osudově zamiluje... a kde později přijde na svět Sophie. Obě linie jsou solidně propojené a konečně jsme dostali šanci uvidět, jak se Donna seznámila s potenciálními třemi Sophiinými tatínky, Harrym, Billem a Samem.

Značná část příběhu se točí okolo milostných vztahů a lásky. Sophie a Skye se obávají o svůj vztah, mladá Donna se zamiluje až po uši, a tím se ani zdaleka nekončí, ještě několik dalších postav postupně odhalí své srdce a vrhne se do vztahu. Celkovému ladění snímku odpovídá i výběr písniček, které jsou značně romantičtější a melancholičtější než minule. Zatímco první díl Mamma Mia! se nesl převážně v roztančeném, veselém duchu, jeho nástupce zvolil lehce odlišný, ale perfektně fungující náhled na věc. Obzvlášť pokud jste citlivější duše, rádi s hrdiny prožíváte jejich milostné trampoty a sami jste aspoň jednou zažili letní lásku, tak si přijdete na své.

Samozřejmě se ve filmu najde prostor i pro energičtější písně, při nichž se vám bude chtít vrtět do rytmu nebo rovnou vyskočit a pustit se do tance. Zazní známé hitovky od Abby (Mamma Mia, Waterloo, Super Trouper) i méně široké veřejnosti povědomé písně (Angel Eyes). Záleží pak jen na vašem osobním vkusu, které hudební číslo se vám bude nejvíce líbit, ale každé má něco do sebe. Herci odvádějí solidní pěvecké výkony, především hlavní herečky Amanda Seyfried a Lily James se za sebe stydět nemusí.

Filmu se znovu daří navodit silnou letní atmosféru a prostředí řeckého ostrova, kde se odehrává značná část příběhu, je překrásné. Především v chladném podzimním období tak tento film poslouží jako vděčná připomínka teplejších dnů. Jestli jste fanoušky Abby, muzikálů, romantických příběhů, některého ze zúčastněných herců nebo se prostě jen chcete uvolnit u podařeného filmu, Mamma Mia! Here We Go Again je ten pravý snímek pro vás.

Nyní vychází na DVD a Blu-ray. Nebo můžete mít oba dva díly v kolekci DVD :)

Výprava 83 %

Přidáno: 08.11.2018