Recenze: Meg: Monstrum z hlubin
Žánr: Akční / Sci-Fi / Horor / Thriller
Premiéra: 9.8.2018
Celkový čas: 113 minut
Režie: Jon Turteltaub
Námět: Steve Alten
Scénář: Dean Georgaris, Jon Hoeber, Erich Hoeber
Obsazení: Jason Statham, Ruby Rose, Robert Taylor, Cliff Curtis, Rainn Wilson, Bingbing Li, Masi Oka, Ólafur Darri Ólafsson, Jessica McNamee, Page Kennedy, Vithaya Pansringarm, Shuya Sophia Cai, Winston Chao
Recenze: Meg: Monstrum z hlubin 82 %

Filmů zasazených pod hladinu moře není nikdy dost. Stejně jako těch, které by nabízely opravdu děsivá mořská monstra. S výjimkou známého snímku Čelisti (1975) dnes již legendárního režiséra Stevena Spielberga do tohoto žánru spadají většinou značně béčková díla. Meg: Monstrum z hlubin se mezi ně nicméně nezařadil a jde o vydařený napínavý film, který by si neměl nechat ujít žádný milovník pořádně akční a klaustrofobické podívané.

Americký režisér Jon Turteltaub již v minulosti opakovaně dokázal, že zvládne zaujmout široké publikum. Podařilo se mu to především díky osobité komedii Kokosy na sněhu (1993), ale na kontě má více snímků stojících za zhlédnutí. Ve svém nejnovějším díle čerpal z knihy amerického spisovatele Stevena Altena. Příběh knihy jako by byl pro film přímo stvořený a není tedy divu, že jsme se ho nakonec dočkali i na velkém plátně.

Vzhledem k příběhu mohli diváci očekávat řadu podařených akčních sekvencí. Skutečnost je ale ještě mnohem lepší. Okamžiky, kdy se na scéně objeví obří žralok, nemají sebemenší chybičku a jsou perfektně zvládnuté oboje po stránce kamery i speciálních efektů. Ve filmu se najde větší množství napínavých okamžiků, při nichž ani na okamžik neodlepíte oči z obrazovky. Navíc se mu daří vytvořit silnou atmosféru značně podbarvenou klaustrofobií. Hrdinové se ostatně ocitají uzavření v ponorce, nacházejí se hluboko pod hladinou a útěk je takřka nemožný. Za takových okolností by si připadal jako v pasti nejeden člověk.

Příběh svižně ubíhá dopředu a jeho stopáž sto třináct minut je přiměřená situaci. Film nemá šanci začít nudit, když v něm zrovna neprobíhá akční scéna, přesto dovedně buduje atmosféru, a tak si zaručuje stoporocentní diváckou pozornost. Vážnější náladu snímku zdařile odlehčují příležitostné vtipy, které jsou navíc opravdu podařené. Meg: Monstrum z hlubin tak šikovně balancuje na pomezí více žánrů, akčního snímku, thrilleru i komedie, což se rozhodně nepovede každému dílu.

Ani herecké obsazení nezklamalo. Britský herec Jason Statham v rukou prakticky třímá monopol na ztvárňování drsňáků, kteří dokážou čelit nejedné nelehké situaci. Jeho kapitán Jonas Taylor není žádný superhrdina, ale přesto stále vynalézavý chlápek hozený do nebezpečné situace. Statham díky svému charismatu úspěšně film táhne a ostatní herci mu pak zdatně sekundují. Vztahy mezi posádkou ponorky jsou dalším vydařeným prvkem filmu - když dojde na lámání chleba (v podobě hrozby smrti kvůli obřímu žralokovi), to se teprve ukáže, co v lidech doopravdy dřímá.

Zmínit si zaslouží rovněž soundtrack od hudebního veterána Harryho Gregsona-Williamse, jehož melodie ještě víc zesilují už tak dost intenzivní atmosféru. Spojte to s rychlým spádem příběhu, povedenými efekty, solidními hereckými výkony a směsicí humoru a akce a Meg: Monstrum z hlubin z této rovnice vyjde jako výborný film pro diváky nejrůznějšího věku i pohlaví. A to bez ohledu na to, jestli mají rádi žraločí filmy nebo ne.

Vychází na DVD, Blu-ray, 2Blu-ray(2D+3D) a 2Blu-ray(UHD+BD). Další filmy ve 4K naleznete zde :)

Režie 84 %
Recenze: Meg: Monstrum z hlubin 82 %