Recenze: Mimi šéf
Celkový čas: 97 minut
Režie: Tom McGrath
Námět: Marla Frazee
Scénář: Michael McCullers
Obsazení: Alec Baldwin, Steve Buscemi, Jimmy Kimmel, Lisa Kudrow, Tobey Maguire, Conrad Vernon, Edie Mirman, James Ryan
Recenze: Mimi šéf 78 %

Animované filmy jsou stále vděčný žánr. Pokud pracují se zajímavým příběhem a nešetří humorem, často zvládnou zaujmout jak dětské publikum, pro které jsou primárně určeny, tak i starší diváky. Mimi šéf v tomto ohledu nezklamal. Pobavíte se u něj, ať už je vám pět let nebo třeba desetkrát tolik.

Režisér Tom McGrath má již se žánrem animovaného rodinného filmu bohatou zkušenost. Režíroval všechny tři díly vysoce populárního Madagaskaru a stojí rovněž za velice vtipným a netradičním superhrdinským Megamyslem. Tento příběh byl tak pro něj jako stvořený a McGrath do posledního detailu využívá jeho potenciál. Mimi šéf již od začátku zaujme svou originální a poměrně nezvyklou myšlenkou. Dospělé v dětském těle (či obráceně) už jsme párkrát viděli, ale propojení se špionážní tematikou toto téma ozvláštňuje. Navíc slouží jako solidní zdroj napětí. Napřed se ptáme, jestli se Timovi rodiče dozvědí pravdu o tom, co je jejich nový syn doopravdy zač. Postupně se pak náš zájem přesměřuje na nejdůležitější problém filmu: uspěje mimi šéf ve svém snažení nebo ne?

Jak již název napovídá, důraz je kladen především na postavu mimi šéfa. Hlas Aleca Baldwina se pro něj skvěle hodí a vytváří ještě větší kontrast mezi nevinným vzhledem dítěte a uvažováním dospělého muže. Neméně důležitý je pak malý Tim, který postupně ke svému nechtěnému bratrovi nachází cestu. Film tak poskytuje důležité poselství všem malým divákům… i když si s někým zpočátku nerozumíte, nakonec můžete nalézt společnou řeč a začít se mít rádi. Rovněž ostatní herci odvádějí perfektní hlasový výkon a všechny postavy ve filmu mají své místo a dokážou zaujmout. Kromě titulního hrdiny a Tima to platí především o Francisu Francisovi, který zde plní funkci hlavního záporáka. Francise si nezapomenutelným způsobem vystřihl Steve Buscemi a jeho unikátní hlas je pro tuto roli perfektní. Za zmínku stojí i úloha vypravěče/dospělého Tima, o kterou se postaral Tobey Maguire.

Film se povedl i po vizuální stránce. Animace lahodí oku a především záplava dětí, které se v příběhu objeví, působí roztomile. Ve filmu se navíc vyskytuje velké množství vizuálních vtipů, které společně se slovními přestřelkami zaručí, že se u jeho sledování rozhodně nudit nebudete. Vtipné okamžiky jsou obratně střídány s napínavými a občas též dojemnými chvílemi. Jde přitom o ten typ humoru, který zaujme děti i dospělé.

Mimi šéf rozhodně nezklame. Ačkoliv vydařených animovaných filmů za poslední roky vzniklo více, tento se k nim směle může zařadit. Poutavý příběh, zajímaví hrdinové a kombinace humoru, napětí a akce zaručí že se u filmu příjemně pobavíte a odreagujete. Navíc má film ucházející stopáž devadesát sedm minut, takže rychle odsýpá a celou dobu udržuje svižné tempo. Nezbývá tak než se těšit, s jakým animovaným filmem režisér McGrath přijde příště. Jestli bude jeho nové dílo jen z poloviny tak kvalitní jako Mimi šéf, máme se všichni na co těšit.

Nyní na DVD, Blu-ray a 2Blu-ray(2D+3D).

Režie 75 %
Výprava 78 %