Recenze: Mission Impossible: Fallout
Žánr: Akční / Dobrodružný / Thriller
Premiéra: 2.8.2018
Celkový čas: 147 minut
Režie: Christopher McQuarrie
Námět: Bruce Geller
Scénář: Christopher McQuarrie
Obsazení: Tom Cruise, Henry Cavill, Rebecca Ferguson, Simon Pegg, Ving Rhames, Vanessa Kirby, Alec Baldwin, Sean Harris, Angela Bassett, Michelle Monaghan, Wes Bentley, Frederick Schmidt, Kristoffer Joner, Joey Ansah, Caspar Phillipson, Velibor Topic, Gordon Alexander, Alix Bénézech, Russ Bain, Grahame Fox
Recenze: Mission Impossible: Fallout 85 %

Série Mission Impossible patří ke stálicím akčního nebe. Poprvé jsme ji mohli vidět v televizi jako seriál již v šedesátých letech, následně pak v osmdesátých letech. Největší pozornosti mezi současnými diváky se však dočkala díky filmové sérii s Tomem Cruisem, která v tuto chvíli čítá již šest dílů. Ačkoliv si Cruise agenta Ethana Hunta poprvé zahrál před více než dvaceti lety, již v roce 1996, stále neztrácí na síle a v tomto filmu znovu dokazuje, že ještě zdaleka nepatří do starého železa.

Mission Impossible: Fallout se nese v obdobném duchu jako předchozí díly a obsahuje prvky, díky nimž si tisíce fanoušků tuto sérii zamilovaly. Jde o svižnou akční podívanou, která nenudí, dokáže překvapit a navíc nabídne charismatického hrdinu v hlavní roli.

Navzdory akčním scénám, kterých v snímku najdete bohatě, tento film spadá primárně do thrillerového žánru. To v praxi znamená, že na ploše více než dvou hodin nabídne komplikovaný a propracovaný příběh, který dokáže nejednomu divákovi zamotat hlavu. Ne každý může být tím, kým se zdá být, a překvapení číhají za rohem. Tato nejednoznačnost vytváří atmosféru silného napětí, protože ve filmu není nouze o nečekané zvraty. Vaši diváckou pozornost tak udrží spolehlivě po celou dobu svého trvání. Navíc přímo vybízí k tomu, aby lidé při sledování zapojili hlavu a snažili se odhadnout, jak se věci ve skutečnosti mají. Nejde tak o vyloženě oddechovou podívanou, ale zato Mission Impossible: Fallout představuje snímek, na který hned tak nezapomenete.

Samozřejmě by byl trestuhodný omyl nezmínit akční scény, boje a kaskadérské kousky, bez kterých by se žádný film ze série Mission Impossible neobešel. Tom Cruise proslul mimo jiného tím, že odmítá pomoc kaskadérů a veškeré akrobatické a jiné kousky rád provádí sám. Při sledování Ethanových dobrodružství se tak nejednou budeme podivovat, kolik toho Cruise dokáže a jak úspěšně se ponořil do kůže svého hrdiny. Cruisova oddanost roli je obdivuhodná a jeho hereckému výkonu a soustředění nelze nic vytknout. Ostatní herci se za sebe také stydět nemusí, především trojice Henry Cavill, Simon Pegg a Rebecca Ferguson ze své každé scény vytříská maximum. Dynamika mezi nimi a Cruisem funguje spolehlivě, ale tento film je především stále hlavně Ethanova show, a tak to má také být.

Akční scény jsou po stránce choreografie vysoce propracované, díky čemuž se na ně skvěle dívá a navíc jsou přehledné, takže se nemusíte bát, že byste se přestali orientovat, co se zrovna ve snímku děje. Spojíme-li tedy podařenou akci, chytrý a napínavý děj a vydařené herecké výkony, dostaneme snímek, který by si neměl nechat ujít žádný milovník filmu. Obzvlášť pro fanoušky této série jde o naprostou povinnost - šesté díly rozjetých sérií většinou ztrácejí na kvalitě, ale Mission Impossible: Fallout předvádí pravý opak!

Vychází na DVD a 2Blu-ray(film+bonus). Všech 6 dílů jsou také v DVD kolekci a kolekci na BD :)

Přidáno: 02.01.2019