Recenze: Mrakodrap
Žánr: Akční / Drama / Thriller / Krimi
Premiéra: 12.7.2018
Celkový čas: 102 minut
Režie: Rawson Marshall Thurber
Námět: Rawson Marshall Thurber
Scénář: Rawson Marshall Thurber
Obsazení: Dwayne Johnson, Neve Campbell, Pablo Schreiber, Noah Taylor, Roland Møller, Chin Han, Byron Mann, Hannah Quinlivan, McKenna Roberts, Noah Cottrell, Paul McGillion, Kevin Rankin, Matt O'Leary, Tzi Ma, Venus Terzo, Beatrice King, Adrian Holmes, Elfina Luk, Kathy Wu, Vivian Full
Recenze: Mrakodrap 87 %

Film s lakonickým názvem Mrakodrap představuje ideální letní podívanou, čemuž odpovídala i jeho česká premiéra začátkem tohoto července. Film navazuje na tradici akčních snímků s odvážným hrdinou v hlavní roli, který je navzdory své vynalézavosti a inteligenci stále jenom člověk, a tedy zdaleka ne nepřemožitelný. Nejvíc se v tomto směru podobá první Smrtonosné pasti s Brucem Willisem, kdy se naprostá většina příběhu odehrávala rovněž na omezeném prostoru, z něhož bylo problematické uniknout. Dwayne Johnson pak v minulosti proslul především svými akčními rolemi, takže úloha bezpečnostního experta, válečného veterána a bývalého pracovníka FBI mu sedla jako ušitá na míru.

Americký režisér Rawson Marshall Thurber se v minulosti zaměřoval především na snímky zdatně kombinující akci a zábavu (například Centrální inteligence rovněž s Dwaynem Johnsonem nebo krimi komedie Millerovi na tripu). V tomto směru se nese i jeho nejnovější film, o nějž se nejenom postaral režisérsky, ale rovněž si k němu napsal scénář. I když na rozdíl od jeho předchozích děl v Mrakodrapu převažuje právě již zmíněná akce, na humorné hlášky také dojde řada.

Film se nese v duchu akčních děl z osmdesátých a raně devadesátých let, takže diváci, kteří zbožňují již zmíněnou Smrtonosnou past a jí podobná díla si přijdou při sledování na své a dost možná pocítí silnou nostalgii. Tento film je však z ní záhy vytrhne, protože od začátku do konce udržuje rychlé tempo, díky čemuž nemáte šanci se při sledování začít nudit. Těch sto dva minut uteče velmi rychle, takže film představuje výbornou podívanou na nudný večer.

Díky zasazení do omezeného prostoru mrakodrapu ve filmu není nouze o napětí a příležitostný pocit klaustrofobie. Ten ještě zesílí poté, co v mrakodrapu vypukne požár a Will se pouští do záchrany lidských životů, především pak své rodiny, která se rovněž nachází v mrakodrapu, a to ve vyšším patře než Will. Mrakodrap samotný vypadá skvěle a jeho zákoutí nabídly mnoho prostoru ke střetu mezi hrdinou a gangem, kterému Will bude (kromě ohně samotného) rovněž čelit.

Jak již zaznělo výše, Dwayne Johnson má ztvárňování akčních hrdinů v malíku. Ani v tomto filmu nezklamal. Do role Willa Sawyera se vžil s přehledem a jeho hrdina je dokonalý sympaťák a zároveň frajer, kterému je snadné držet palce. Obzvlášť když dojde na akční scény, Will se neztratí. Ostatní herci zůstávají v porovnání s Johnsonem trochu v pozadí (snad až na Neve Campbell coby Willovu manželku Sarah), ale všichni odvádějí solidní výkony bez ohledu na velikost své role.

Ve filmu samozřejmě není nouze o násilí, které však nepůsobí přehnaně kýčovitě. Jestli jste tedy naladěni na zábavný, akční, odsýpající a solidně zahraný biják, Mrakodrap vás nezklame. Pro fanoušky Dwaynea Johnsona pak jde o povinnost, stejně jako o milovníky akčních filmů z minulého století.

Vychází na DVD, Blu-ray, 2Blu-ray(2D+3D) a 2Blu-ray(UHD+BD). Pro nabídku dalších akční filmy stačí kliknout zde :)

Nyní vychází na DVD a Bluray.

Recenze: Mrakodrap 87 %