Recenze: Nedotknutelní
Žánr: Komedie / Drama
Premiéra: 14.02.2019
Celkový čas: 125 minut
Režie: Neil Burger
Scénář: Jon Hartmere, Eric Toledano, Olivier Nakache
Obsazení: Bryan Cranston, Kevin Hart, Nicole Kidman, Aja Naomi King, Jahi Di'Allo Winston, Genevieve Angelson, Golshifteh Farahani, Tate Donovan, Julianna Margulies, Suzanne Savoy, Brian Gallagher, Pia Mechler, Tom Schmitt, Doris McCarthy, Mark Kochanowicz, Mark Falvo, Rick Irwin, Derek Zuzunaga, Shayna Ryan, Christine Chang
Recenze: Nedotknutelní 85 %

Na snímku Nedotknutelní se podílel tým převážně amerických autorů vedený režisérem Neilem Burgerem, jenž rovněž režíroval kritiky velmi dobře hodnocené filmy Všemocný, Šťastlivci a Iluzionista. Všechny tyto filmy jsem měl možnost vidět, a tak jsem netrpělivě očekával další povedené dílo tohoto režiséra v podobě Nedotknutelných. A povedeného díla jsem se nakonec opravdu i dočkal.

Děj filmu pojednává o propojení osudů dvou zcela odlišných lidí - horkokrevného Afroameričana Della (K. Hart) a intelektuálního milionáře Phillipa (B. Cranston), který však ochrnul a nyní hledá opatrovníka. No a je to právě Dell, který mu možná překvapivě ze všech kandidátů padl nejvíce do noty. To se po čase ukáže jako dobré rozhodnutí, neboť si spolu užijí kopu srandy. Jakých všech vylomenin si spolu užili, můžete zjistit zhlédnutím tohoto filmu na DVD či Blu-ray.

Pokud máte pocit, že jste film s názvem Nedotknutelní již viděli, ale nebyl to zrovna tento konkrétní, tak rozhodně nejste na omylu. Tento snímek je totiž remakem známého a úspěšného francouzského originálu z roku 2011, ovšem nutno podotknout, že se jedná o velmi zdařilý remake, při kterém se divák perfektně zabaví, a to během celé jeho více než dvouhodinové stopáže. Tento silně emotivní příběh prostě nikdy neomrzí.

Co bych však chtěl vyzdvihnout ze všeho nejvíce, tak jsou herecké výkony všech zúčastněných, protože ty opravdu stály za to! A to, ať už se jednalo o ten hvězdné Nicole Kidman, jež excelovala v roli chladnokrevné Philippovi asistentky, Kevina Harta, který se bravurně zhostil své role Philippova opatrovníka či naopak toho nejposlednějšího z komparzistů. Subjektivně však hodnotím jako nejlepší herecký projev ten samotného Phillipa (Bryan Cranston), jenž se přetěžkého úkolu v podobě hraní bez pohybů končetin chopil opravdu na výbornou.

Snímek Nedotknutelní se řadí mezi ty zdařilejší filmy též i z pohledu jeho technického zpracování, které bych se nebál označit za mistrné. Všichni kameramani, střihači i zvukaři totiž zvládli svojí práci s grácií. Výsledkem je film, jenž divákovi poskytuje perfektní audiovizuální zážitek okořeněný specifickou a neopakovatelnou atmosférou, na který se dívá opravdu s radostí.

Zajímavostí je skutečnost, že tento snímek byl celý natočen za pouhé 2 měsíce, což je ve filmové branži opravdu neobvykle rychlý počin, nicméně na jeho kvalitě, obsahové ani vizuální, se to nikterak nepodepsalo, neboť ta je vskutku prvotřídní. Pokud tedy hledáte drama, po němž navíc požadujete, aby obsahovalo i celou řadu komediálních prvků pro odlehčení, tak za sebe mohu tento film jednoznačně doporučit, a to divákům všech věkových kategorií.

Vychází na DVD. Další životopisné filmy z naší nabídky naleznete zde :)

Režie 84 %
Recenze: Nedotknutelní 85 %