Recenze: Největší showman
Žánr: Muzikál / Drama / Romantický / Životopisný
Premiéra: 28.12.2017
Celkový čas: 105 minut
Režie: Michael Gracey
Námět: Jenny Bicks
Scénář: Jenny Bicks, Bill Condon
Obsazení: Hugh Jackman, Rebecca Ferguson, Michelle Williams, Zac Efron, Zendaya, Paul Sparks, Gayle Rankin, Natasha Liu Bordizzo, Yahya Abdul-Mateen II, Fredric Lehne, Doris McCarthy, Ben Reed, Tina Benko, Keala Settle, Austyn Johnson, Cameron Seely, Sam Humphrey
Recenze: Největší showman 88 %

Největší showman již svým názvem naznačí, co od filmu můžeme očekávat - velkolepou, uchvacující show. To však neznamená, že by ve snímku byla nouze o dramatické okamžiky a napětí... ostatně zábava a drama se mohou vzájemně skvěle doplňovat, jak tento film s přehledem dokazuje.

Jde o první velký film režiséra Michaela Graceyho, který nicméně příběh zvládá ukočírovat na jedničku. Což při počtu hrdinů, kteří ve filmu vystupují, rozhodně nebyl lehký úkol. Gracey ho ovšem převzal s přehledem, a divákům předkládá fascinující směsici hudby, napětí a romance.

Velmi pochválit si zaslouží herecké výkony. Hugh Jackman se ve své roli očividně cítí jako doma, však to není poprvé, co si vystřihl hlavní úlohu v muzikálu. Jeho film Bídníci (2012) definitivně potvrdil, že tento talentovaný herec má daleko na víc než jen kosit nepřátele jako Wolverine. Jako P. T. Barnum je Jackman pak dokonale přesvědčivý, a rozhodně nejde o jednorozměrný charakter.

Ani vedlejší postavy se neztratily. Zac Efron odvádí solidní výkon a s Zendayou se vzájemně skvěle doplňují. Ze zbývajících herců se rovněž hodí vyzdvihnout Michelle Williams, která ztvárnila Barnumovu manželku Charity.

Žádný muzikál by pochopitelně nebyl úplný bez hudby. Hudba hraje v tomto snímku velkou roli a propůjčuje mu neodolatelnou a nezapomenutelnou atmosféru. Melodie působí živě, energicky a dokážou pozvednout na duchu. U jednotlivých hudebních čísel, které jsou po stránce choreografie perfektně propracované, se snadno uvolníte a dost možná se přistihnete, jak se pohupujete do rytmu či si pobrukujete danou melodii.

Obdobně živě působí prostředí cirkusu, kde se podstatná část příběhu odehrává. Přidejte k pozoruhodnému prostředí výborné, oku lahodící kostýmy, a dostanete vyloženou pastvu pro oči.

Příběh nás velmi brzy po začátku vtáhne do komplikovaného, ale fascinujícího života hlavního hrdiny. Jak již zaznělo výše, P. T. Barnum není žádný troškař, a nespokojí se s málem. Jeho cestu je proto velmi zajímavé sledovat - od seznámení s manželkou, přes založení cirkusu až po boj se společností naplněnou předsudky, která se staví vůči Barnumově úsilí. Nakolik se film opravdu inspiroval skutečností, není v tomto případě zase tak důležité. Film funguje stejně dobře, i kdybyste netušili, že někdo jako Barnum opravdu existoval.

Hlavním účelem filmu je pobavit, a tohoto úkolu se ujal se suverenitou, jakou mu mohou jiné muzikály jen závidět. Příběh svižně plyne dopředu, nemá šanci začít nudit a dokáže překvapit. Navíc působí natolik bezprostředně, že těch 105 minut uteče jako voda. Dokonce tak rychle, že po zhlédnutí filmu budete mít velmi záhy chuť se na něj podívat znovu, protože tak prvotřídní a kvalitní zábava přímo nabitá skvělými hereckými výkony se jen málokdy vidí. Největší showman je nutná podívaná pro všechny milovníky výborných filmů, nejenom pro fanoušky muzikálů. Tak si film nenechte ujít - nebudete litovat!

Vychází na DVD, Blu-ray a 2Blu-ray(UHD+BD). Zajímají Vás i ostatní 4K filmy? Stačí kliknout zde :)

Režie 87 %
Recenze: Největší showman 88 %