Recenze: Ovečky a vlci: Velká bitva
Premiéra: 24.01.2019
Celkový čas: 74 minut
Režie: Vladimir Nikolaev
Scénář: Robert Lence, Vladimir Nikolaev, Alexej Cicilin, A
Obsazení: Jelizaveta Bojarskaja, Maxim Matvejev, Anton Jurjev, Vladimir Čuprikov, Graham Halstead
Recenze: Ovečky a vlci: Velká bitva 83 %

Ovečky a vlci: Veliká bitva je snímkem pocházejícím z ruské produkce, která se upřímně řečeno neřadí mezi ty světově nejuznávanější. Avšak tento animovaný film je světlou výjimkou a spadá rozhodně do kategorie těch zdařilejších. Tudíž pokud chcete zhlédnout něco z ruské kinematografie, tak vám rozhodně bez sebemenšího váhání doporučím právě tento snímek, jehož režie se zhostil Vladimir Nikolaev, jenž se animovaným rodinným pohádkám věnuje již od roku 2012.

Děj filmu se, jak již název napovídá, točí kolem uzavřeného smíru mezi ovečkami a vlky - dvěma dlouho nesmiřitelnými stranami. Tuto mírovou dohodu se však rozhodli nerespektovat obávaní černí vlci a místní ovečky, tak rázem opět čelí nebezpečí. To, zdali bude síla přátelství hodných vlků a oveček silnější nebo naopak jestli černí vlci dosáhnou svého, můžete zjistit zhlédnutím tohoto filmu na DVD či Blu-ray.

Na snímek Ovečky a vlci: Veliká bitva se navíc opravdu skvěle dívá, neboť veškeré v něm obsažené animace a efekty jsou po technické stránce zpracovány vskutku mistrně a nelze jim nic vytknout. Modely postav jsou líbivé a člověk si k nim snadno najde cestu, ty si na oplátku získají jeho sympatie. Film, zejména tedy prostředí, kde se příběh odehrává, hraje všemi barvami, což divákovi napomáhá umocnit již tak kladný vizuální zážitek.

U filmů cílených na mladší publikum kladu při jejich hodnocení velký důraz i na kvalitu dabingu, ten totiž dokáže celý snímek pozdvihnout na vyšší úroveň, ale nezřídka jej dokáže naopak i zcela pokazit. Naštěstí pro tento konkrétní animovaný rodinný film platí první z možností. Dabing je zde více než zdařilý, příjemně se poslouchá a bez sebemenších lapálií vzniklých špatných překladem doprovází diváka v průběhu celého filmu.

Na tomto filmu se mi líbí i skutečnost, že má výchovný charakter a má tak pro děti mnohem větší přesah, než mají animáky, jež si kladou za cíl pouze zabavit, ale už ne to, aby předaly dítěti nějakou moudrou radu. Těch se naopak ve filmu Ovečky a vlci: Veliká bitva dočkáme opravdu hodně. Hlavní message tohoto snímku pak zní jednoznačně - pravé přátelství je nesmírně důležité a nelze jej ničím nahradit.

Sice jsem zde několikrát zmínil, že film je určen zejména pro děti, to se koneckonců popřít nedá, nicméně i dospělý, já téměř třicátník toho budiž důkazem, si díky povedeným vtipům a celé řadě komických situací přijde během sledování tohoto animovaného snímku na své, a rozhodně se během něj ani na vteřinu nenudí. Film navíc ubíhá ve stabilně svižném tempu a neobsahuje žádná hluchá místa bez akce, což opět napomáhá tomu, proč je tento snímek natolik divácky atraktivním.

Ať už se rozhodnete Ovečky a vlky promítat na rodinné sešlosti nebo jejich pomocí zabavíte, ale zároveň i poučíte pouze své ratolesti, tak vězte, že to bude dobré rozhodnutí, protože tento film opravdu stojí za to vidět.

Vychází na DVD. Další animáky pro Vaše dětičky najdete zde :)

Námět, scénář 84 %
Režie 83 %