Recenze: Pacific Rim: Povstání
Žánr: Akční / Sci-Fi / Dobrodružný
Premiéra: 22.3.2018
Celkový čas: 111 minut
Režie: Steven S. DeKnight
Námět: Travis Beacham
Scénář: Steven S. DeKnight, Emily Carmichael, Kira Snyder,
Obsazení: John Boyega, Scott Eastwood, Cailee Spaeny, Tian Jing, Rinko Kikuči, Charlie Day, Burn Gorman, Adria Arjona, Rahart Adams, Dustin Clare, Karan Brar, Nick E. Tarabay, Max Zhang, Makkenjú, Daniel Feuerriegel, Ivanna Sachno, Levi Meaden, Lily Ji, Madeleine McGraw, John Hoon, Shyrley Rodriguez
Recenze: Pacific Rim: Povstání 82 %

Pacific Rim: Povstání navazuje na sci-fi akční nářež Pacific Rim - Útok na Zemi z roku 2013, o který se postaral uznávaný režisér Guillermo del Toro. Ačkoliv si pokračování tentokrát vzal pod palec americký režisér Steven S. Knight, přesto se jedničce směle vyrovná a všem milovníkům pořádné oddechové řežby nabídne skvělou podívanou. I když tak Knight předtím režíroval pouze seriály (zato pecky typu Daredevil či Dollhouse), fanouškům prvního dílu nezůstává nic dlužen.

Film již od začátku napovídá, v jakém duchu se ponese. Startuje svižně, a rychlé tempo si udrží až do samého závěru. Těch sto jedenáct minut tak uplyne velmi rychle. Ačkoliv by se mohlo zprvu zdát, že se bude točit výhradně kolem soubojů, úspěšně vytváří propracovanější zápletku a nesnaží se spoléhat pouze na bojové okamžiky. Jde tak o ideální směsici akce a vyprávění. Oba tyto prvky se vzájemně skvěle doplňují a vytvářejí velmi vyvážený celek.

Na akční scény je radost se vynadívat. O bojové okamžiky ve snímku není nouze, přičemž především závěrečná bitva se povedla. Upravení Jaegerové, které hrdinové používají, také stojí za to. Tvůrci si dobře uvědomovali, v jakém žánru příběh tvoří, a tak divákům nabízejí přesně to, co lze od podobného díla očekávat - svižnou podívanou s velkým množstvím akce, která poslouží jako dokonalý oddech po náročném dni. Navíc je film povedený po vizuální stránce - podobu Jaegerů jsme již zmínili, ale pochválit si zaslouží rovněž šikovná práce kamery, která divákům umožňuje se i ve zběsilejších scénách hravě zorientovat a neztratit přehled o tom, co se právě děje a kdo s kým bojuje a jakým způsobem.

Za zmínku stojí i herecké výkony a hrdinové snímku. Postupné sžívání jednotlivých bojovníků, z nichž každý je trochu jiný a ne vždycky si nutně stoprocentně sednou, zaujme a pobaví. Díky rozdílným povahám hrdinů se ve filmu najde prostor pro příležitostný humor, což ještě podpoří jeho odlehčenou atmosféru, díky níž se tento snímek sleduje jedním dechem. John Boyega jako Jake Pentecost odvádí vyvážený výkon a Scott Eastwood mu zdatně sekunduje. V další nezapomenutelné roli se objevil Burn Gorman, který se pro podobný typ postav snad narodil. Nikdo z herců příliš nevyčnívá, ale zároveň nikdo ani nezapadá a dohromady se vzájemně výtečně doplňují.

Film využívá prvky, které diváky zaujaly již v prvním díle, a úspěšně je opakuje (a v nejednom případě i vylepšuje). Obsahuje vše, co fanoušky akčních sci-fi upoutalo na předchozí části, takže pokud se vám Pacific Rim - Útok na Zemi líbil, nemusíte se obávat podívat se na sequel - stojí za to! Jde o ideální dílo především na léto, kdy divák většinou nemá náladu sledovat vážná a ponurá dramata. Režisér Steven S. DeKnight tak dokázal, že i na poli celovečerního filmu se orientuje stejně dobře jako v seriálu, a my se můžeme tak jen těšit na to, s jakým (třeba i) žánrovým kouskem přijde příště.

Nyní vychází na DVD, Blu-ray, Blu-ray (SteelBook), 2Blu-ray(2D+3DSteelBook), 2Blu-ray(BD+UHD) nebo soundtrack k filmu. Pokud Vás zajímají i ostatní akční filmy, stačí kliknout zde :)

Recenze: Pacific Rim: Povstání 82 %

Přidáno: 18.09.2018