Recenze: Paddington 2
Žánr: Komedie / Rodinný / Fantasy
Premiéra: 30.11.2017
Celkový čas: 103 minut
Režie: Paul King
Námět: Michael Bond
Scénář: Paul King, Simon Farnaby
Obsazení: Ben Whishaw, Brendan Gleeson, Sally Hawkins, Hugh Grant, Julie Walters, Jim Broadbent, Imelda Staunton, Peter Capaldi, Hugh Bonneville, Samuel Joslin, Madeleine Harris, Kobna Holdbrook-Smith, Noah Taylor, Tom Conti, Michael Gambon, Richard Ayoade, Joanna Lumley, Jessica Hynes, Eileen Atkins, Ben Miller, Claire Keelan, Meera Syal, Sanjeev Bhaskar, Robbie Gee, Jamie Demetriou, Ricky Champ, Deepak Anand, Aaron Neil, Tom Davis
Recenze: Paddington 2 90 %

Roztomilý medvídek Paddington si před třemi lety ve svém prvním celovečerním snímku získal lásku mnoha diváků, a to i těch, kteří doposud neznali jeho knižní dobrodružství. Nebylo proto žádným překvapením, že jsme se nakonec dočkali pokračování. Paddington 2 pak dokazuje, že druhý díl si může udržet stejně vysokou kvalitu jako jednička.

Paddington již delší dobu žije v Londýně, kam se mu podařilo úspěšně začlenit. S blížícími se narozeninami jeho tetičky Lucy je svérázný medvídek rozhodnutý sehnat perfektní dárek. To ale vyžaduje peníze. Paddington se tak nechává zaměstnat, aniž by tušil, že něco tak nevinného jako shánění dárku se brzy ošklivě zvrhne.

Příběh se již na začátku svižně rozjíždí a rychlé tempo si udržuje až do závěru snímku. Ve filmu se neustále něco děje, ani na okamžik nestagnuje. Dospělí i dětští diváci se tak u něj velmi snadno zabaví. Film srší roztomilým, nenásilným humorem, který (bez ironie) zahřeje na duši. Navíc v něm není nouze o typicky britský inteligentní humor. Potěší i tím, jak si chytře dělá legraci z hereckého řemesla (jednou z výrazných postav snímku je egoistický herec, jehož největší sláva již dávno pominula).

Film je stejně jako první díl přímo nabitý výborným hereckým obsazením. Ben Whishaw opět namluvil titulního hrdinu, a znovu odvedl skvělou práci. Interakce Paddingtona s okolím jsou tak podařené a působí natolik realisticky, že je během sledování snímku snadné zapomenout, že medvídek doopravdy neexistuje. Ve vedlejších rolích se pak objeví mnoho zástupců britské herecké smetánky - vtipně zachmuřený Brendan Gleeson, sebekritický Hugh Bonneville, svérázná Julie Walter, odhodlaná Sally Hawkins a škodolibý Peter Capaldi. Charakteristiky jejich hrdinů jsou do puntíku propracované, takže i když se někteří z nich objeví jen krátce, stále zvládnou zazářit (to platí především o Capaldim). Samostatný odstavec by si pak zasloužil výkon Hugh Granta, který hraje výše zmíněného egoistického herce a s úspěchem si utahuje sám ze sebe a ze své minulé kariéry.

Tvůrci vytvářejí detektivní zápletku, která dokáže vyvolat napětí, a diváka přiměje ani na vteřinu neodtrhnout oči z obrazovky či plátna kina. Film obsahuje několik zvratů, které dost možná neodhalíte dopředu. Jde o vzácné dílo, které je natolik srozumitelné, aby ho pochopily i děti, a zároveň dost inteligentní na to, aby nenudilo jejich rodiče. Výborně se u něj zabavíte bez ohledu na věk.

Pochválit si zaslouží rovněž kreativní práce kamery, která úspěšně vyzdvihuje krásu Londýna. Paddington 2 je prostě a jednoduše po všech stránkách podařené dílo, které ukazuje, jak by měl vypadat ideální rodinný film - vtipný, roztomilý a chytrý. Jen víc takových!

Nyní vychází na DVD a Bluray. Skladem také kolekce obou dílů. Pokud Vás zajímají i ostatní animované pohádky, stačí kliknout zde :)

Režie 90 %
Výprava 90 %