Recenze: Pátrání
Žánr: Drama
Premiéra: 13.9.2018
Celkový čas: 102 minut
Režie: Aneesh Chaganty
Námět: Aneesh Chaganty, Sev Ohanian
Scénář: Aneesh Chaganty, Sev Ohanian
Obsazení: John Cho, Debra Messing, Thomas Barbusca, Michelle La, Sean O'Bryan, Ric Sarabia, Colin Woodell, Ashley Edner, Roy Abramsohn, Morgan Peter Brown, Benjamin J. Cain Jr., Courtney Lauren Cummings, Sara Sohn
Recenze: Pátrání 88 %

Počítačové technologie a sociální média hrají stále větší roli v každodenním životě mnoha lidí, a spousta z nás si bez nich již svou existenci nedokáže představit. Filmy odjakživa mají tendenci reflektovat to, co se děje ve společnosti, a tak bylo jen otázkou času, než se trend trávit více času ve virtuálním světě než v tom skutečném, objeví i ve filmu a seriálu. Jedním příkladem z českých končin je seriál Semestr, v němž se vztah dvou mladých lidí proměňuje skrze kontakt omezený pouze na sociální sítě. Do jiného žánru zabrouzdal horor Odebrat z přátel (2014), který předkládá děsivý příběh přes pohled web kamer. A nyní tu máme Pátrání, které se pohybuje v žánru dramatu a jde o podívanou, jaká vám velmi intenzivně utkví v paměti.

Pátrání se řadí k těm nenápadným klenotům, které to v České republice ani nedotáhly do kin, ačkoliv by si to tento film bezpochyby zasloužil. Jde o mnoha směrech inovativní produkt, který by neměl zapadnout. Film úspěšně kombinuje novátorský způsob vyprávění s napínavým a propracovaným příběhem. Příběh by stejně tak dobře fungoval, kdyby byl natočen tradičním způsobem, ale omezení na vyprávění soustředěné na počítače a sociální sítě, ději ještě víc dodává na napínavosti. Omezení prostoru nám pomáhá lépe se vcítit do pocitu bezmoci hlavního hrdiny Davida, který by chtěl udělat vše v jeho silách, aby svou dceru našel, ale bohužel toho není mnoho, co by mohl udělat... aspoň na první pohled.

Nejde o oddechový film. Pátrání vyžaduje vaši plnou diváckou pozornost a za to se vám odmění jedinečným příběhem. Filmu se daří soustavně udržovat napětí, takže i když se v něm zrovna nemluví, děj stále svižně běží dopředu. Těch sto dva minut tak uteče velmi rychle a po skončení filmu dost možná budete mít chuť si ho v budoucnu pustit znovu.

Ačkoliv film bývá primárně řazen do žánru dramatu, stejně tak dobře by se dal označit za thriller. Scenáristická dvojice Aneesh Chaganty a Sev Ohanian odvedla výbornou práci a nabídla příběh, který má do předvídatelnosti na míle daleko. Příběh obsahuje řadu zvratů a překvapení, které je velmi těžké odhalit dopředu. Díky tomu se u sledování filmu ani na okamžik nebudete nudit.

Dalším plusem je to, že s hlavním hrdinou je velmi snadné sympatizovat a držet mu palce, aby ve svém úsilí uspěl. Ať už jste rodiči nebo ne, Johnovo úsilí najít svou zmizelou dceru Margot zvládne dojmout a u citlivějších diváků možná i vyvolá slzy. Film nikterak netlačí na pilu, a o to silněji dokáže citově zapůsobit.

To by samozřejmě nefungovalo nebýt skvělých hereckých výkonů. Korejský herec John Cho je českému divákovi pravděpodobně nejznámější jako Sulu z obnovené filmové série Star Trek, ale v tomto snímku Cho dokazuje, že má mnohem bohatší herecký rejstřík. Jeho hrdina David je perfektně uvěřitelný. Ani ostatní herci nezklamali, například již zmíněná mladičká Michelle La v roli Margot. Cho nicméně snímku jasně dominuje, už z toho důvodu, že příběh je primárně vyprávěn z Davidova úhlu pohledu.

Jestli tedy máte rádi chytré, napínavé, novátorské a výborně zahrané snímky, Pátrání je pro vás jasnou volbou.

Vychází na DVD a Blu-ray. V nabídce najdete i ostatní filmové drama, stačí kliknout zde :)

Recenze: Pátrání 88 %