Recenze: Piráti z Karibiku 5: Salazarova Pomsta
Žánr: Akční / Dobrodružný / Fantasy
Premiéra: 25.02.2017
Celkový čas: 129 minut
Režie: Joachim Rønning, Espen Sandberg
Scénář: Jeff Nathanson
Obsazení: Johnny Depp, Javier Bardem, Geoffrey Rush, Brenton Thwaites, Kaya Scodelario, Kevin McNally, Golshifteh Farahani, David Wenham, Stephen Graham, Martin Klebba, Adam Brown, Orlando Bloom, Keira Knightley, Paul McCartney, Danny Kirrane, Rodney Afif, Nico Cortez, Bruce Spence, Brooke Chamberlain, Piper Nairn, James Mackay, Bryan Probe
Recenze: Piráti z Karibiku 5: Salazarova Pomsta 81 %

Již první scéna filmu napovídá, že by to mohlo stát za to. Naznačuje, že opět půjde o velkolepé pirátské dobrodružství, v němž nebude nouze o nelítostivé boje a akční scény.

Na rozdíl od čtvrtého dílu nacházíme Jacka Sparrowa opět ve vedlejší roli. Ne snad, že by byl nějak odstrčený od děje, ale role hlavního hrdiny tentokrát připadla mladíkovi Henry Turnerovi. Koneckonců, jak nás přesvědčily filmy z původní trilogie, Dep se nejlépe cítí, pokud není tím nejdůležitějším na plátně. Takto se opět může situovat do polohy vedlejší figury, která na sebe upozorňuje svým neotřelým vzhledem, ostrým vtipem, nepředvídatelným chováním a v neposlední řadě tím, že mu vždy všechno záhadně projde.

Mladý Turner, ano syn Willa Turnera, starého známého z prvních třech dílů, se rozhodl pátrat po svém otci a pokusit se ho vysvobodit ze zajetí. Pomoci mu k tomu má bájný Poseidonův trojzubec, který přiřkne svému majiteli obrovskou sílu a moc nad všemi moři a oceány.

Společně s Jackem, který mu v pátrání pomáhá, se tak Henry vydává magický trojzubec hledat. Není překvapením, že do cesty se jim připlete banda krvežíznivých pirátů, tentokrát pod vedením španělského kapitána Salazara, která dlouho čekal ve stínu na svoji šanci dostat Jacka Sparrowa na kolena. K Salazarovi se přidávají i další pirátské skupiny a naši hrdinové tak mají co dělat jen s tím, aby přežili, natož aby se ještě věnovali nějakému pátrání.

V tom jim naštěstí velmi pomáhá astronautka Carina, se kterou se Henry během pátrání potká. Kdybychom toto setkání nemohli označit jako osudové, tak již žádné. Carina z nějakého důvodu tuší, že deníky astronoma a fyzika Galilea Galileie v sobě skrývají jakési tajemství o Poseidonově trojzubci. Tajemství, které by jejich pátrání navedlo tím správným směrem. A ono nakonec ano.

Děj, ačkoliv je znovu napínavý a dramatický, však pravděpodobně není tím hlavním, kvůli čemu si nové (a vlastně i jakékoliv jiné) Piráty pustíte. V první řadě jde o zábavu, kterou si nemůže odpustit snad žádný filmový fanoušek. Skvělé řemeslné zpracování, od hereckých výkonů, přes dokonale atmosféru dokreslující hudbu až po velkolepou výpravnou část, vše je perfektní. Už jen krásné prostředí karibských vod vám zaručí, že se ani po jedinou minutu filmu nebude nudit.

Ačkoliv si Salazarova pomsta slízává smetanu primárně proto, že patří do takto úspěšné série, má stále co nabídnout. Ono, když každá vteřina filmu stojí v přepočtu zhruba milion korun, bylo bě něco hodně v nepořádku, kdyby film nebyl nadprůměrně koukatelný.

A pokud už by vás na popáté náhodou nebavil vtipkující Jack Sparrow, můžete se zaměřit například na sledování romantického jiskření mezi Henrym a Carinou.

Vychází na DVD, Bluray, 2Blu-ray(2D+3D) a také v kolekci všech pěti dílů na DVD.

Námět, scénář 81 %