Recenze: Po čem muži touží
Žánr: Komedie
Premiéra: 20.9.2018
Celkový čas: 95 minut
Režie: Rudolf Havlík
Scénář: Rudolf Havlík, Radka Třeštíková
Obsazení: Anna Polívková, Jiří Langmajer, Matěj Hádek, Táňa Pauhofová, Jiří Havelka, Lenka Vlasáková, Sara Sandeva, Lucie Polišenská, Andrea Hoffmannová, Oldřich Navrátil, Naďa Konvalinková, Lucie Šteflová, Jakub Volák, Ester Kočičková, Jana Synková, Pavla Tomicová, Jiří Maryško, Dominika Myslivcová, Richard Jaroslav Müller, Evelyna Steimarová, Martin Stránský
Recenze: Po čem muži touží 89 %

Autorem snímku Po čem muži touží je jeden z nejvíce talentovaných českých režisérů Rudolf Havlík, jenž sice za sebou nemá nikterak početný seznam filmů na kterých se podílel, zatím režíroval pouze 2 - Pohádky pro Emu a Zejtra napořád, ovšem oba tyto filmy byly kritiky přijaty velmi kladně a tak jsem, jak se později ukázalo po právu, doufal, že i tento snímek bude tím z kategorie těch zdařilých.

Hlavní protagonista první části tohoto filmu Karel Král (Jiří Langmajer) je díky klesajícím prodejům časopisu Playboy, jehož je šéfredaktorem, vyhozen z práce a je nahrazen mladou Leonou (Táňa Pauhofová). Když mu navíc ženy život komplikují i nadále, například jej jednoho dne nabourá neopatrná řidička, tak vysloví přání stát se rovněž ženou. To se mu díky vědmě Zoltaně (Pavla Tomicová) splní, ovšem pouze fyzicky, po mentální stránce zůstane stále mužem.

Co se týče obsazení filmu, tak to se jeho autorům povedlo vskutku znamenitě. Jiří Langmajer jakožto charismatický a šovinistický Karel Král se do této role hodí opravdu skvěle a na české filmové scéně bychom jen marně hledali někoho, kdo by se do této role hodil více.

Rovněž i herecké výkony všech protagonistek něžného pohlaví byly impozantní, nejvíce mě pak oslovil přednes Karlovy bývalé manželky, ve filmu ztvárněné Andreou Hoffmannovou.

Nikoho jistě nepřekvapí, že komedie jsou točeny primárně za účelem, aby dokázaly diváka pobavit a rozesmát. Zároveň schopnost rozveselit diváka představuje jedno z hlavních hodnotících kritérií, jak rozpoznat dobrou komedii od té špatné. A v případě filmu Po čem muži touží se bavme o velmi zdařilé komedii, neboť během tohoto lehce přes hodinu a půl trvajícího snímku jsem byl několikrát smíchem donucen rozvibrovat svojí bránici. Film je pln komických situací a povedených vtipů, samozřejmě se zde najdou i vtipy méně povedené, ale těch je v tomto filmu opravdu poskrovnu.

Film Po čem muži touží je pro oko diváka příjemnou podívanou, a to nejen díky půvabu hereček v tomto snímku vystupujících, ale rovněž i díky perfektně zvládnutému nasnímání všech scén, které jsou po technické stránce zvládnuty na jedničku s hvězdičkou.

To vše je okořeněno příjemným soundtrackem od skupiny Sabrage, jenž skvěle zapadá do celkové atmosféry filmu.

Rovněž bych chtěl autory snímku Po čem muži touží pochválit za výběr prostředí, ve kterém se film odehrává, neboť všechny zvolené lokace plně korespondují s průběhem děje filmu. Jedinou drobnou výtku pak představuje skutečnost, že většina scén se odehrává pouze v exteriérech, což je vzhledem ke krásné přírodě a architektuře naší vlasti škoda, ale tímto neduhem trpí celá řada českých filmů.

V případě, že se aktuálně porozhlížíte po komedii, u které se dobře pobavíte a zároveň budete svědky skvělých hereckých výkonů, tak film Po čem muži touží vám mohu s klidným svědomím jednoznačně doporučit.

Vychází na DVD. V naší nabídce najdete mnoho dalších českých komedií, stačí kliknout zde :)

Recenze: Po čem muži touží 89 %

Přidáno: 25.01.2019