Recenze: Pobřežní hlídka
Žánr: Akční / Komedie
Premiéra: 15.06.2017
Celkový čas: 119 minut
Režie: Seth Gordon
Námět: Jay Scherick, David Ronn, Thomas Lennon, Robert B
Scénář: Damian Shannon, Mark Swift
Obsazení: Dwayne Johnson, Zac Efron, Alexandra Daddario, Priyanka Chopra, Kelly Rohrbach, Jon Bass, Yahya Abdul-Mateen II, Hannibal Buress, Ilfenesh Hadera, David Hasselhoff, John Cenatiempo, Brandon Larracuente, Amin Joseph, Rob Huebel, Jack Kesy, Oscar Nuñez, Pamela Anderson, Haviland Stillwell, Logan Paul
Recenze: Pobřežní hlídka 71 %

Pobřežní hlídku jistě není třeba dlouze představovat. Pokud jste tento známý seriál neviděli, aspoň jste o něm slyšeli. Vzhledem k popularitě seriálu a současnému trendu oživovat staré značky bylo jen otázkou času, než dojde řada i na Pobřežní hlídku. A nyní jsme se konečně dočkali.

Film je přesně tím, co slibují již ukázky z něj – nefalšovanou komedií. Takovou, která na mozek diváka neklade příliš vysoké nároky, ale zato se u ní dokážete odreagovat a uvolnit. Je zjevné, že tvůrci filmu neusilovali o to vytvořit vysoce umělecké dílo. A výsledek tomu odpovídá – podobně oddechová a nefalšovaně letní zábava se nevidí příliš často.

Za humorné ladění filmu jsou z velké části zodpovědní jeho hrdinové. Především dvojice Mitch a Matt odvádí v tomto směru výbornou práci. Jejich představitelé Dwayne Johnson a Zac Efron se vzájemně skvěle doplňují a jejich slovní přestřelky a konfrontace nemají chybu. Pokud znáte Dwaynea Johnsona jen z jeho akčních rolí, dost možná budete překvapeni, jak široký komediální rejstřík má. Zac Efron si pak v některých chvílích sympaticky dělá legraci sám ze sebe a svých dřívějších postav, typických sladkých hošíků.

Ani ostatní postavy se neztratí. Především pánské publikum si přijde na své, protože se ve filmu pochopitelně objevila spousta krásných dívek v plavkách. Z nich na sebe největší pozornost poutá Summer, kterou ztvárnila Alexandra Daddario (mohli jste ji vidět například ve fantasy sérii Percy Jackson). Když už jsme zmínili dívky v plavkách, nelze zapomenout na skutečnost, že prosluněné prostředí pláží a pohled na moře má rozhodně něco do sebe. Na film se tak dobře dívá i po obrazové stránce, obzvlášť jestli se vám stýská po létě a máte rádi teplé počasí.

Navzdory délce skoro dvě hodiny film nezačne nudit. Humor dávkuje tak, aby se divák bavil takřka nepřetržitě. Občas nabídne napínavou situaci, ale většinu času se nese na odlehčené vlně, takže víte, že i když mají postavy v současné době problémy, nejspíš z toho vyváznou ve zdraví. Tempo snímku je natolik svižné, že ani nestačíte mrknout na hodinky a máte ho zhlédnutý. Jeho dravosti a svěžesti ještě napomáhají časté akční scény, které jsou navíc dokonale přehledně natočené, takže se rozhodně nestane, že byste se v nich přestali orientovat.

Pobřežní hlídka se možná nezapíše zlatým písmem do dějin kinematografie, ale ve stejnou dobu si nezaslouží odsoudit. Poskytla totiž přesně to, co na začátku slíbila nabídnout – příjemnou letní zábavu. Ať už jste tak viděli původní seriál nebo ne, tento film byste si měli vyhledat. Obzvlášť v případě, že se chcete dobře pobavit. A mimochodem, když už jsme zmínili seriál… dokážete uhádnout, která výrazná herecká osobnost ze seriálu se objevila i v tomto filmu? Pokud ho zhlédnete až do konce, zjistíte to. A to není jediné milé překvapení, které novodobá Pobřežní hlídka nabídne.

Vychází na DVD, Bluray a 2Bluray(UHD+BD).

Námět, scénář 70 %
Herecké výkony 71 %