Recenze: Policie Modrava II
Žánr: Krimi / Drama / Thriller
Premiéra: 27.08.2017
Celkový čas: 8 x 55 minut
Režie: Jaroslav Soukup
Scénář: Jaroslav Soukup, Miroslav Vaic, Naďa Horáková
Obsazení: Soňa Norisová, Filip Tomsa, Jaroslav Satoranský, Matěj Dadák, Jana Boušková, Zdeněk Palusga, Taťjana Medvecká, Jan Monczka, Martin Davídek, Jan Pohan, Michal Holán, Jaroslava Bobková-Stránská, Marta Maťová, Václav Vydra nejml., Václav Helšus, Veronika Arichteva, Ladislav Mrkvička, Klára Cibulková, Lucie Juřičková, Ctirad Götz, Martin Stránský
Recenze: Policie Modrava II 72 %

Hlavní hrdiny v čele se zkušenou kriminalistkou Janou Vinickou opět naleznete v krásném prostředí šumavského národního parku. Nevinnost tamní přírody funguje v zajímavém kontrastu se zapeklitými kriminálními případy, mezi nimiž nejsou vraždy, násilí a zdánlivě nevysvětlitelné záhady žádnou výjimkou.

Již první série z roku 2015 zanechala v divácích silně pozitivní dojmy. Jedná se totiž o tak trochu jinou kriminálku. Žádné spletité a temné uličky velkých metropolí, žádné městské gangy. V panensky čisté přírodě se prostě dělí zločin jinak. A jinak se i vyšetřuje.

Druhá série se všech svých osmi epizodách navazuje na to, kvůli čemu si fanoušci Policii Modrava oblíbili již od začátku. Za vším, co se v šumavských policejních kruzích pohne, stojí sympatická Jana Vinická. Proč utekla z velkoměsta, kde by rozhodně mohla dosáhnout zářnější policejní kariéry, a rozhodla se šéfovat policejní stanici v místním zapadákově, zůstává dosud nezodpovězenou otázkou, je nutné však přiznat, že se jí zde líbí. Přátelská atmosféra místních ji natolik pohltí, že až zapomíná na své osobní trable, které čas od času vyskočí na povrch a poté se opět schovají za hlavní dějovou linku, tedy kriminální vyšetřování.

K dispozici má Jana pro svoji práci nepříliš početný tým vyšetřovatelů. Co jim však schází na počtu, to dohání svojí svérázností. Zkušený major Koutný, který „vše zažil a všechno viděl dvakrát“ nebo nešťastná policistka Krásenská, kterou podvádí manžel, jsou toho typickými příklady.

S tímto materiálem se Jana díl, co díl vydává řešit nový kriminální případ. Kriminální případ, který je, a pochvalme zde dobrou práci scénáristů, velmi dobře napsaný. To nejlepší na něm je jeho upřímnost a uvěřitelnost. Žádné šamanské mávání ezoterických vyšetřovatelek či za vlasy přitažené vyšetřovací teorie, které jsme mohli spatřit v několika konkurenčních případech, se zde nekonají. Zde jde o méně či více obyčejné případy, které do horského prostředí Šumavy sedí jako vy-víte-co na hrnec.

Když už jsme u té Šumavy, její příroda dodává celému seriálu další významné plusové body. Možná vám to zprvu ani nepřijde, ale občasný záběr na vzrostlý les nebo pěknou horskou krajinu vaše oko jednoduše musí potěšit.

Úspěchu seriálu pomáhají i dobré charaktery postav a jejich povedené ztvárnění herci. Soňa Norisová se skvěle našla v optimistické povaze s dobrým smyslem pro humor, který vyšetřovatelku Janu provází jak v osobním, tak pracovním životě. Postupně se jí daří přesvědčit místní policejní sbor i obyvatelstvo, že přeci není tak špatné, když jim velí žena. V dalších rolích se úspěšně představí Filip Tomsa, Jaroslav Satoranský, Jaroslava Stránská či Matěj Holán.

Policie Modrava vnáší do rybníku českých kriminálních seriálů novou osvěžující vodu. Její druhá série se okamžitě zařadila na špičku pomyslného žebříčku v tomto odvětví. Pokud jsou kriminálky vaším oblíbeným žánrem, Policie Modrava je něco, co byste neměli vynechat. A pro skalní příznivce dobrá zpráva na konec: s největší pravděpodobností se dočkáte i třetí série!

Nyní na DVD.

Námět, scénář 70 %
Herecké výkony 75 %