Recenze: Predátor: Evoluce
Žánr: Akční / Sci-Fi / Dobrodružný / Horor / Thriller
Premiéra: 13.9.2018
Celkový čas: 107 minut
Režie: Shane Black
Námět: Jim Thomas, John Thomas
Scénář: Fred Dekker, Shane Black
Obsazení: Boyd Holbrook, Trevante Rhodes, Jacob Tremblay, Keegan-Michael Key, Olivia Munn, Thomas Jane, Alfie Allen, Sterling K. Brown, Augusto Aguilera, Jake Busey, Yvonne Strahovski, Niall Matter, Lochlyn Munro, Patrick Sabongui, Paul Lazenby, Andrew Jenkins, Harrison MacDonald
Recenze: Predátor: Evoluce 85 %

Původní Predátor z roku 1987 v hlavní roli s Arnoldem Schwarzeneggerem se stal klasikou žánru. Od té doby vzniklo nejedno pokračování této sci-fi akční série s hororovými prvky, přičemž mimozemský lovec Predátor se stihl utkat i se svým neméně nebezpečným bratrancem Vetřelcem. Nyní jsme se dočkali dalšího filmového příspěvku do predátorského univerza, který na rozdíl od méně vydařených částí série nabízí napínavou, svižnou a celkově kvalitní akční podívanou vhodnou pro každého milovníka této série i akčního sci-fi obecně... a to navíc bez ohledu na věk či pohlaví.

Na tomto filmu je patrný rukopis amerického režiséra Shanea Blacka, který se podílel i na scénáři. Black se specializuje na akční a zároveň humoristické snímky, v nichž hrdinové v jednu chvíli střílejí a vzápětí hláškují. Režijně se Black postaral o filmy jako Kiss Kiss Bang Bang (2005), Iron Man 3 (2013) a relativně nedávný snímek Správní chlapi (2016), které všechny úspěšně kombinují akci a humor. Ve svém nejnovějším díle se Black vrací do dobře známých vod a dokazuje, že je mu tento žánr velice blízký.

Film příběhově představuje vydařenou směsici akce, násilí, prolité krve a humoru, který odlehčí jinak seriózní atmosféru. I tváří v tvář nebezpečí se očividně dá pobavit, jak se diváci během sledování tohoto snímku přesvědčí na vlastní oči.

Tvůrci vytváří souvislý příběh, který se nespoléhá pouze na násilí a krev, ale má jasný začátek, prostředek a konec. Akční scény jsou tak třešničkou na dortu, nikoliv stavebním základem tohoto snímku. Proto se na něj můžete bez obav podívat i v případě, že filmy tohoto žánru obvykle nejsou vaším šálkem čaje. Predátor: Evoluce opakovaně překračuje žánry vymezené hranice, a činí tak s lehkostí a grácií, jakou by mu mohly mnohé další filmy jenom závidět.

Děj svižně ubíhá dopředu, ani na okamžik se nezadrhne. Délka přibližně sto sedm minut je tak v tomto případě zcela přiměřená, a díky své uměřenosti vyloženě vybízí k opakovanému pozdějšímu zhlédnutí filmu.

Po stránce vizuálu se film rovněž povedl. CGI za poslední roky výrazně pokročilo a na tomto snímku to jde znát. Na predátory je radost se dívat - působí zároveň hrozivě i realisticky, přesně jak by tomu mělo ostatně být. Podobně se povedly akční scény, v nichž je snadné se zorientovat, působí přehledně a když už dojde na lámání chleba, v tomto filmu se umírá po obrazové stránce velmi přitažlivě.

Pochválit si zaslouží rovněž herecké výkony. Žádný ze zúčastněných herců není vyloženě áčkovou hvězdou, ale to jejich výkonům ani v nejmenším neubírá na přesvědčivosti. Parta lidí bojujících proti mimozemským lovcům se vzájemně skvěle doplňuje a film by bez nich byl sotva poloviční.

Predátor: Evoluce je úctyhodné pokračování rozjeté série. Zabaví, nabídne akční, svižnou podívanou a připomene, že predátoři rozhodně doposud neřekli poslední slovo.

Vychází na DVD, Blu-ray,Blu-ray(DigiBook) a 2Blu-ray(UHD+BD). V kolekci Blu-ray si můžete koupit i všechny 4 filmy :)

Herecké výkony 83 %