Recenze: Prezident Blaník
Žánr: Komedie
Premiéra: 1.2.2018
Celkový čas: 82 minut
Režie: Marek Najbrt
Námět: Tomáš Hodan, Robert Geisler, Jan Bartes, Marek Naj
Scénář: Tomáš Hodan, Robert Geisler, Jan Bartes, Marek Naj
Obsazení: Marek Daniel, Michal Dalecký, Halka Třešňáková, Jakub Železný, Jan Potměšil, Tomáš Sedláček, Ladislav Špaček, Vladimír Škultéty, Tomáš Klus, Olga Sommerová, Helena Třeštíková, Miloš Zeman, Jiří Drahoš, Michal Horáček, Andrej Babiš, Anna Čtvrtníčková, Aleš Háma, Mirek Topolánek, Jan Hřebejk, Tomáš Hodan, Robert Geisler, Ivan Bartoš, Václav Klaus, Petr Fiala, Roman Vaněk, Jaroslav Hutka, Miroslav Kalousek
Recenze: Prezident Blaník 81 %

Politická satira je oblíbeným subžánrem komedie. Největší popularitě se těší mezi vzdělanějším publikem, ale zaujmout může každého, kdo se orientuje v současném dění a je mu vlastní sarkastický smysl pro humor. Tento subžánr má pak v televizi dlouhou historii. Jako jeden příklad za všechny můžeme jmenovat britské seriály Jistě, pane ministře (1980-1984) a Jistě, pane premiére (1986-1988), které zachycovaly absurditu politického systému ve Velké Británii. V českých končinách se před čtyřmi lety začal vysílat pozitivně hodnocený seriál Kancelář Blaník, kterého vzniklo pět sérií. Hlavní hrdina seriálu, Tonda Blaník, se nyní vrací ve filmovém pokračování. Film se pak vyznačuje přesně těmi rysy, díky kterým si diváci zamilovali již seriál - chytrým humorem a osobitými postavami.

Na filmu je unikátní to, že velmi blízce reflektuje realitu. Jeho závěr se přizpůsobil konečnému výsledku prezidentských voleb, proto budete předem vědět, kdo z prezidentských kandidátů nakonec zvítězí. Filmu to však nikterak neubírá na zábavnosti. Zavádí diváky přímo do zběsilého a leckdy absurdního kolotoče voleb, nastoluje rychlé tempo a svižně uhání dopředu. Díky uměřené stopáži (jedna verze má přes osmdesát minut, jiná přes hodinu a půl) film ani na okamžik nenudí a strávíte u něj příjemný čas.

Čím více se v aktuální politické situaci orientujete, tím bližší vám humor filmu pochopitelně bude. Řada narážek je nicméně univerzální, takže i kdybyste průběh voleb nesledovali, stále se budete moct pobavit. Ve filmu se objevilo mnoho postav současného českého politického a kulturního života, takže o vydařené výstupy a vtipné okamžiky, kdy se na scéně zjeví někdo, koho byste ani v nejmenším nečekali, v tomto snímku není nouze.

Oproti seriálu má film pochopitelně delší stopáž, což mu umožňuje rozvíjet souvislejší příběh. Navíc se tím naskytla příležitost více rozpracovat charaktery postav, čehož tvůrci šikovně využili, především pak nepřekvapivě v případě Tondy Blaníka ve výborném podání Marka Daniela.

Film srší humorem, který má potenciál zaujmout každého diváka se smyslem pro absurditu a nadsázku. Je obdivuhodné, kolik známých figur (nejen) politické scény tvůrci zvládli do filmu dostat, a kolik humoru z jejich účasti dokázali vykřesat. Navíc jde z příjemné atmosféry filmu poznat, že se jeho tvůrci během natáčení pravděpodobně bavili, což ještě víc napomáhá výslednému pozitivnímu dojmu.

Pochválit si na závěr zaslouží i vhodně zvolený hudební doprovod v podobě skupiny Midi Lidi. Jestli jste tedy fanoušky seriálu, chcete zhlédnout vydařenou českou komedii, baví vás politická satira či jednoduše hledáte vydařený nový snímek, Prezident Blaník by vás mohl zaujmout.

Vychází na DVD. Pokud Vás zajímají další české filmy, stačí kliknout zde :)

Recenze: Prezident Blaník 81 %

Přidáno: 18.09.2018