Recenze: Příšerákovi
Žánr: Animovaný / Rodinný
Premiéra: 2.11.2017
Celkový čas: 96 minut
Režie: Holger Tappe
Námět: David Safier
Scénář: David Safier, Catharina Junk
Obsazení: Emily Watson, Ulrike Stürzbecher, Nick Frost, Tobias Meister, Jessica Brown Findlay, Marie Christin Morgenstern, Ethan Rouse, Maximilian Ehrenreich, Jason Isaacs, Hape Kerkeling, Oliver Kalkofe, Catherine Tate, Celia Imrie, Daniel Ben Zenou
Recenze: Příšerákovi 84 %

Každoročně vzniká řada animovaných filmů, z nichž některé jsou jasně zaměřené na dětské publikum, zatímco jiné mohou bez problémů zhlédnout i dospělí. Příšerákovi stojí přibližně na půli cesty - mladší diváci si tento snímek vychutnají nejvíce, ale odreagovat se u něj mohou i starší lidé.

Po stránce animace se filmu nedá nic vytknout. Všichni hrdinové jsou vzhledově odlišní a jejich druhá podoba poté, co se z nich stanou nadpřirozená stvoření, je dokonale propracovaná. Ztvárnit tak rozdílné bytosti jako je upír, vlkodlak, mumie a Frankensteinovo monstrum nemohlo být jednoduché, ale tvůrci filmu se s tímto nelehkým úkolem popasovali na jedničku. Na film se krásně dívá a nejednu scénu z něj budete mít chuť si vytisknout, nechat zarámovat a pověsit na zeď.

Film je v prvé řadě komedie, a úspěšně se mu daří bavit po celou dobu trvání stopáže. Začne zobrazením všedních trampot všech členů rodiny, jejichž rozdílné charaktery se postarají o nejednu humornou situaci. Dejte dohromady tak odlišné hrdiny, jako je nešťastná máma Emma, přepracovaný táta Frank, šikanovaný syn Max a stydlivou dceru Fay, a máte o zábavu vystaráno. Jejich slovní přestřelky nemají chybu. Hlavní hrdinové jsou jedním z největších kladů snímku - jsou uvěřitelní, zábavní, jejich vztahy působí realisticky a velmi záhy po začátku filmu jim začneme držet palce. I ostatní vedlejší postavy se povedly, především Drákula a stará čarodějnice, která stojí za kletbou uvrženou na rodinu, stojí za to.

Hrdinové by nefungovali tak dobře, kdyby je nenamluvili schopní herci. V originále za filmem stojí tak schopní herci a herečky jako Emily Watson, Nick Frost, Jason Isaacs a další. I český dabing se nicméně povedl, takže si můžete bez problému vychutnat obě dvě jazykové verze.

Humor nepůsobí nuceně, vychází přirozeně ze situací, do nichž se hrdinové dostávají. Zčásti je založen na dialogových výměnách mezi nimi, zčásti na situační komice. Vysoká frekvence vtipů zaručí, že se u filmu budete bavit od začátku až do konce. Tomu napomáhá i sympaticky umírněná stopáž - těch devadesát šest minut uplyne jako voda, a po skončení filmu si dost možná budete přát, aby trval ještě o něco déle. Každopádně vás zanechá příjemně uvolněné a odpočaté, pokud se dokážete naladit na stejnou vlnu.

Vytvářet animované filmy, které by mohly konkurovat Hollywoodu, není jednoduché, ale tvůrci Příšeráků odvedli výbornou práci. Příběh obsahuje dostatek zvratů, aby zvládl zabavit a občas i překvapit. Navíc obsahuje i důležité morální poselství, které dětem prospěje - když rodina drží přes všechny rozdíly při sobě, dokáže se vyrovnat se sebevětšími problémy a obtížemi.

Holger Tappe předtím již natočil několik animovaných filmů, a svým nejnovějším dílem dokazuje, že je mu tento žánr velmi blízký a rozhodně v něm umí chodit. Příšerákovi je sympatický animovaný snímek, u něhož se pobavíte, uvolníte a dost možná si uvědomíte, že byste mohli mít daleko větší problémy (například seproměnit v mumii).

Vychází na DVD.

Recenze: Příšerákovi 84 %

Přidáno: 31.03.2018