Recenze: Professor Marston & the Wonder Women
Celkový čas: 108 minut
Režie: Angela Robinson
Námět: Angela Robinson
Scénář: Angela Robinson
Obsazení: Luke Evans, Rebecca Hall, Connie Britton, JJ Feild, Bella Heathcote, Monica Giordano, Maggie Castle, Chris Conroy, Oliver Platt, Alexa Havins, Tom Kemp, Allie Marshall, Allie Gallerani
Recenze:  Professor Marston & the Wonder Women 87 %

Supehrdinové a filmy s nimi jsou jedním z největších popkulturních fenoménů této doby. Jejich kořeny ale sahají daleko do minulosti, až do první poloviny dvacátého století. Právě v této době se odehrává příběh filmu Professor Marston & The Wonder Women, který představí okolnosti vzniku ikonické hrdinky Wonder Woman, ale především vrhne světlo na jejího tvůrce, profesora Williama Marstona (Luke Evans), a na ženy, které jeho život nemálo ovlivnily - Marstonova manželka Elizabeth (Rebecca Hall) a jejich společná milenka Olive (Bella Heathcote).

Professor Marston & The Wonder Women je jedním z těch snímků, které můžete sledovat vícekrát, a vždy si v nich pro sebe něco najdete. Ačkoliv film na první pohled může zdánlivě působit jako běžné životopisné drama, při bližším pohledu odhalíte, že se věnuje tématům a nápadům, které se ve filmech tohoto žánru zase tak často neprobírají. Nevěnuje se nejenom vzniku Wonder Woman samotné, ale především milostným vztahům mezi více lidmi, a problémům z nich vyplývajících. Tematizuje rovněž otázky dominance a podřízenosti, BDSM a ženských práv. Otevřenost filmu, s jakou přistupuje k potenciálně choulostivým tématům, je velmi sympatická, stejně jako vkusnost, s jakou je podává. Ani na vteřinu nesklouzne ke kýči či nevkusu.

Film vás okamžitě strhne, obzvlášť pokud nejste s Marstonovým životem obeznámeni. Z velké části jsou za to zodpovědní výborní herci. Luke Evans se sice skutečnému Williamu Marstonovi příliš nepodobá, ale to jeho výkonu neubírá na přesvědčivosti. Rebecca Hall jako Elizabeth pak působí velmi moderně, občas příkře, ale její jednání je snadné pochopit. Třetí část jejich neobvyklého milostného trojúhelníku tvoří Olive v podání Belly Heathcote, která působí přesně tak, jak jí její role předepisuje - křehce a půvabně. Ve vedlejších rolích pak potěší herci jako JJ Feild a Connie Britton.

Snímek vás zaujme především pokud máte rádi příběhy o výjimečných jedincích. William Marston, tak jak je v tomto filmu představený, definici výjimečného jedince do posledního detailu naplňuje. Pochválit si zaslouží rovněž práce kamery, pojetí kostýmů a vhodně zvolený soundtrack. Atmosféra první poloviny dvacátého století je vykreslená natolik dovedně, že vás záhy pohltí.

Ženský rukopis se na filmu nezapře. Prozradí ho obratně vykreslené vztahy mezi hrdiny a důležitost kladená na ženské postavy. Americká režisérka Angela Robinson předtím točila především nepříliš dobře hodnocené romantické komedie, ale tímto snímkem se přesunula do jiného žánru, a odvedla skvělou práci, a to jak po režisérské, tak i po scenáristické stránce. Film rychle odsýpá, nabídne poutavý příběh, fascinující hrdiny, a ani na okamžik nestihne začít nudit. Jestliže jste tedy milovníky osobitých životopisných snímků, Professor Marston & The Wonder Women budou tou pravou podívanou pro vás. Ačkoliv se film dotýká Wonder Woman samotné možná méně, než bychom čekali, přesto by si ho neměl nechat ujít žádný fanoušek silných příběhů.

Vychází na DVD a Blu-ray.

Režie 86 %
Recenze: Professor Marston & the Wonder Women 87 %