Recenze: Sestra
Žánr: Horor / Mysteriózní / Thriller
Premiéra: 6.9.2018
Celkový čas: 96 minut
Režie: Corin Hardy
Námět: James Wan, Gary Dauberman
Scénář: Gary Dauberman
Obsazení: Taissa Farmiga, Demián Bichir, Jonas Bloquet, Charlotte Hope, Ingrid Bisu, Bonnie Aarons, Lili Bordán, Jonny Coyne, Mark Steger, Simon Rhee, Jamie Muscato, Sandra Teles, Lidiya Korotko, Vera Farmiga (a.z.), Patrick Wilson (a.z.), Lili Taylor (a.z.), Sterling Jerins (a.z.), Lynnette Gaza, Ani Sava, Michael Smiley, August Maturo, Emma Appleton
Recenze: Sestra 85 %

Kvalitních hororových sérií není nikdy dost. Sestra je pokračováním úspěšné série, která započala filmem V zajetí démonů (2013) a dále zahrnovala filmy jako Annabelle (2014) či V zajetí démonů 2 (2016). Tento film se pak svým předchůdcům směle vyrovná... jde o děsuplnou napínavou podívanou, která na sebe nenechá hned tak zapomenout. A to ať už jste milovníky hororu nebo ne... film si dokážou vychutnat oba druhy diváků.

Důležitou složkou každého hororu je spojení děsivých scén s důmyslně pojatým soundtrackem. Sestra obsahuje řadu scén, kdy došlo k výbornému skloubení obou těchto složek, a během jejich sledování vám bez nadsázky krev ztuhne v žilách a budete se cítit stejně vyděšení a bezbranní jako hrdinové filmu. Lidé mají obecně tendenci bát se temnoty a toho, co by v ní mohlo číhat, čehož tento film chytře využívá. Lekací okamžiky jsou podařené a opravdu zvládnou vystrašit.

Film však nabídne ještě víc než děsuplnou atmosféru. Rovněž se v něm najde prostor pro příležitostný vtip, který padne na úrodnou půdu a odlehčí celkově vážné pojetí snímku.

Příběh se rychle vyvíjí dopředu a obsahuje nejeden zvrat, který pravděpodobně neodhalíte s předstihem. Jak hrdinové postupně odhalují pravdu, napětí se stupňuje a sázky se zvyšují. Netřeba zdůrazňovat, že jim jde o život. Film tak diváka záhy vtáhne do intenzivního příběhu a nedá mu až do konce vydechnout. Navíc svižně plyne dopředu, těch devadesát šest minut uteče jako mávnutím kouzelné hůlky, a na konci vás příběh zanechá příjemně vyděšené.

Film navíc potěší milovníky tradičněji pojatých hororů, v nichž není cílem tvůrců prolít co nejvíce krve a nabídnout co nejvíce záběrů podřezaných hrdel a vyhřeznutých střev. Místo toho Sestra nabízí pečlivě propracovaný příběh a intenzivní atmosféru kláštera, jehož chodbami prochází zlo. Ačkoliv tak jde o snímek z minulého roku, svým pojetím se podobá žánrovým klasikám hororu, díky čemuž ho ocení zejména ti diváci, kterým příliš nevoní laciné rubačky.

Pochválit si zaslouží i herecké obsazení, bez něhož by film byl sotva poloviční. Taissa Farmiga je navzdory svému mládí již zkušenou herečkou a s hororovým žánrem má již své bohaté zkušenosti - objevila se v úspěšné hororové seriálové antologii American Horror Story. Její Irene je pak hrdinka, které je velice snadné držet palce, aby v konfrontaci se zlem zvítězila. Mexický herec Demián Bichir také rozhodně není žádný nováček a odvádí skvělý výkon. Dvojice Irene a kněz Burke se vzájemně skvěle doplňuje. Z vedlejších rolí pak stojí za zmínku především Bonnie Aarons jako sestra.

Sestra je opravdu strašidelný, chytrý, napínavý, vizuálně atraktivní a dobře obsazený horor, který by si neměl nechat ujít žádný milovník tohoto žánru. Jestli se chcete nechat vyděsit, tento film je pro vás jasnou volbou.

Vychází na DVD a Blu-ray. Pokud se chcete ještě trochu bát a vybrat si další horory, stačí kliknout zde :)

Režie 84 %
Recenze: Sestra 85 %