Recenze: Sherlock Koumes
Žánr: Animovaný / Komedie / Dobrodružný / Rodinný
Premiéra: 29.3.2018
Celkový čas: 86 minut
Režie: John Stevenson
Námět: Kevin Cecil, Andy Riley, Emily Cook, Kathy Greenbe
Scénář: Ben Zazove
Obsazení: Johnny Depp, Emily Blunt, James McAvoy, Maggie Smith, Stephen Merchant, Michael Caine, Chiwetel Ejiofor, Mary J. Blige, Kelly Asbury, Dexter Fletcher, James Hong, Ashley Jensen, Matt Lucas, Ozzy Osbourne, Dan Starkey, Julie Walters, Stephen Wight, Richard Wilson
Recenze: Sherlock Koumes 83 %

Sherlock Koumes navazuje na úspěšný animovaný snímek Gnomeo a Julie, který v roce 2011 oslovil řadu diváků. Je možné se nicméně na tento film podívat i bez znalosti předchozího dílu. Stačí, když budete vědět, že Gnomeo a Julie jsou manželé. Film jinak stojí víceméně samostatně a předkládá vysoce zábavnou podívanou pro diváky různých věkových kategorií. Stejně jako první film se nechává inspirovat známým dílem anglické literatury, tentokrát příběhy Sherlocka Holmese od sira Arthura Conana Doyla, ale osobitě a vtipně si je přetváří k obrazu svému.

Velmi důležitá je u animovaných filmů podoba obrazu. Tvůrci tohoto snímku si na animaci dali mimořádně záležet, a na výsledku je to zjevné. Podoba animovaného Londýna stejně jako výrazivo jednotlivých postav nemají chybu. Film se nebojí i experimentovat s vizuálem, například když představí fungování Sherlockovy geniální mysli. Na své si během sledování filmu přijdou milovníci hudby, především ti, kteří mají rádi Eltona Johna. Ve snímku zazní řada jeho hitů, a hudební doprovod pak výborně podkresluje příběh, který se před zraky diváků rozehrává.

Kvalitu animovaných filmů dokáže výrazně ovlivnit herecké osazenstvo, které hrdinům propůjčí své hlasy. I v tomto směru se Sherlock Koumes mimořádně vydařil. Obsazení zahrnuje řadu zvučných jmen a talentovaných herců, kteří ani tentokrát nezklamali. Johnny Depp namluvil Sherlocka Koumese a úspěšně geniálnímu detektivovi propůjčil lehce nafoukané, afektované vystupování podpořené britským přízvukem. Sherlock Koumes se pak výborně doplňuje se svým pomocníkem Watsonem, kterého namluvil vysoce talentovaný Chiwetel Ejiofor. Roli manželů Gnomea a Julie si stejně jako v jedničce vystřihli tradičně skvělí James McAvoy a Emily Blunt. Rovněž vedlejší postavy si zaslouží zmínit - herci jako Maggie Smith, Michael Caine či Julie Walters z tohoto snímku činí lahůdku pro každého milovníka britského filmu.

Sympatičtí hrdinové zaručí, že se u filmu nebudete nudit. Příběh svižně běží dopředu a jeho osmdesát šest minut uteče jako voda. Navíc je na něm příjemné, že se hrdinové vyvíjejí, nezůstávají stále stejní. Děti, které film budou sledovat, se tak nejenom zabaví, ale rovněž obdrží důležité poselství, které jim příběh předkládá. Zjistí, že je důležité umět naslouchat ostatním a nemyslet pouze na sebe. Film se však neuchyluje k lacinému kázání, veškeré výše zmíněné myšlenky z něj vyplývají přirozeně.

Sherlock Koumes je ideální podívaná na teplé letní odpoledne. V příběhu se vyskytuje řada humorných a napínavých okamžiků. Přidejte k tomu rychlé tempo snímku, zajímavé hrdiny namluvené skvělými herci a vydařenou animaci, a dostanete animák, na který se vyplatí podívat, ať už jste v dětském věku nebo klidně mnohem starší.

Nyní vychází na DVD a Blu-ray. Pro další animáky stačí kliknout zde :)

Recenze: Sherlock Koumes 83 %

Přidáno: 18.09.2018