Recenze: Slender Man
Žánr: Horor / Mysteriózní
Premiéra: 23.8.2018
Celkový čas: 93 minut
Režie: Sylvain White
Námět: Victor Surge
Scénář: David Birke
Obsazení: Joey King, Julia Goldani Telles, Javier Botet, Annalise Basso, Taylor Richardson, Jaz Sinclair, Kevin Chapman, Michael Reilly Burke, Jessica Blank, Alex Fitzalan, Jeffrey Corazzini, Remington Keyes, Eddie Frateschi
Recenze: Slender Man 74 %

Slender Man je jednou z nejznámějších creepy past, která koluje po internetu. Již se od doby svého vzniku v roce 2009 stihl stát hororovou legendou. Pro ty z vás, kdo by to nevěděli, creepy pasty jsou internetové pověry a mýty, jejichž hlavním účelem je čtenáře vyděsit a ideálně ho přimět uvěřit tomu, co čte. Slender Man patří k těm nejúspěšnějším, a tak není přílišným překvapením, že jsme se nakonec dočkali jeho ztvárnění v samostatném celovečerním filmu.

Pro francouzského režiséra Sylvaina Whitea nejde o první horor. Do tohoto žánru již předtím zavítal se snímkem Tajemství loňského léta 3 (2006). Nyní se k němu vrací a dokazuje, že má na děsuplné historky talent. Slender Man je podařená strašidelná podívaná, která se vyloženě hodí na sledování během chladného zimního večera.

Ačkoliv jde o nový snímek, Slender Man svou celkovu atmosférou a vyzněním připomíná některé již starší, diváky milované klasiky žánru, jako je například Noční můra v Elm Street. Opět zde máme skupinu mladých lidí, kterým se děje něco děsivého, a oni se to zoufale pokouší zastavit, přičemž mohou (ale nemusí) uspět. Přestože však tento film využívá příběhové prvky známé z jiných děl hororového žánru, rozhodně netrpí neoriginalitou. Za to je zodpovědný především Slender Man sám, který je monstrem, jakého by se bál snad každý, kdyby s ním měl v reálném životě přijít do kontaktu.

Ve filmu není nouze o opravdu děsuplné okamžiky. Nevyžívá se v co největším množství prolité krve, místo toho sází na vybudování intenzivní atmosféry a strachu ze Slender Mana, který samotným svým zjevem vyvolává hrůzu. Speciální efekty snímku jsou podařené, takže během sledování snadno zapomeneme na to, že příběh, který se před námi odehrává, by se ve skutečnosti nemohl stát.

Herci odvádějí velmi dobré výkony. Hlavní čtveřice kamarádek - Wren (Joey King), Hallie (Julia Goldani Telles), Chloe (Jaz Sinclair) a Katie (Annalise Basso) - je ztvárněná u nás méně známými mladičkými herečkami, ale to jejim výkonům neubírá na přesvědčivosti. Hrdinkám je snadné držet palce, aby si v souboji se Slender Manem vedly co nejlépe. Slender Mana pak ztvárnil španělský herec Javier Botet, který v hororech vystupuje často. Náleží mu všechna čest, jeho Slender Man je opravdu děsivý.

Film rychle postupuje dopředu a díky velice rozumné délce pouhých devadesát tři minut nezačne ani na okamžik nudit. Navíc v ně není nouze o překvapení, napínavé okamžiky a strašidelné momenty. Už tak dost hrůzyplnou atmosféru ještě víc dotváří vhodně vybraný soundtrack a obratná práce kamery.

Slender Man nezklame žádného milovníka hororového žánru, který má zájem zhlédnout snímek s opravdu povedeným monstrem. Jde o strašidelný, svižný a dobře zahraný film, který spolehlivě zvládne zabavit (a vyděsit). Jestli jste tedy naladěni na řádně hororovou podívanou, tento film si nenechte ujít. Nebudete litovat - podobně intenzivní podívaná se stále vidí jenom málokdy.

Vychází na DVD a Blu-ray. Pokud máte zájem o další horory, stačí kliknout zde :)

Filmy, pohádky a hudba - vše pod jednou střechou, to je www.filmnadvd.cz

Námět, scénář 78 %