Recenze: Spider-Man: Homecoming
Žánr: Akční / Dobrodružný / Sci-Fi
Premiéra: 06.07.2017
Celkový čas: 133 minut
Režie: Jon Watts
Námět: Jonathan M. Goldstein, John Francis Daley
Scénář: John Francis Daley, Jonathan M. Goldstein, Erik So
Obsazení: Tom Holland, Michael Keaton, Robert Downey Jr., Marisa Tomei, Jon Favreau, Gwyneth Paltrow, Zendaya, Donald Glover, Jacob Batalon, Laura Harrier, Tony Revolori, Bokeem Woodbine, Tyne Daly, Abraham Attah, Hannibal Buress
Recenze: Spider-Man: Homecoming 86 %

Spider-Man má ve filmu dlouhou tradici. Jen za posledních sedmnáct let se v této roli vystřídali hned tři herci – Tobey Maguire, Andrew Garfield a nově se poprvé ve filmu Captain America: Občanská válka (2016) jako maskovaný pavoučí hrdina objevil mladý anglický herec Tom Holland. Jeho účast v Občanské válce byla velmi dobře hodnocena, takže není žádný překvapením, že již za rok po představení nového Spider-Mana jsme se dočkali jeho vlastní sólovky. A jde o film, který představuje příjemný odklon od dosavadního trendu marvelovských superhrdinských snímků.

Na rozdíl od ostatních superhrdinů z marvelovského filmového univerza je totiž Peter Parker velmi mladý. Takže ačkoliv ve svém volném čase chytá zločince, pořád jde o dospívajícího mladíka. Což příběh nezapomíná reflektovat. Samozřejmě v něm nechybí akční scény, kdy Spider-Man bojuje s nepřáteli, ale jádro příběhu spočívá v něčem jiném. Konkrétně v zobrazení Peterova každodenního života a jaký vliv na něj má to, že je Spider-Man.

Většina děje je tak zasazená na střední školu, což umožňuje rozehrát řadu vtipných situací. O ty však není nouze ani ve chvíli, kdy si Peter nasadí masku Spider-Mana a jde si poletovat po městě. Humor je pravděpodobně největším kladem snímku – po odlehčeném, ale pořád chvílemi příliš vědeckém Ant-Manovi, a sice vtipném, ale zároveň přisprostlém Deadpoolovi, tu konečně máme marvelovku, kterou si vychutnají mladší i již dospělí diváci.

Tom Holland v hlavní roli pak odvádí velmi přesvědčivý výkon. Zvládá věrohodně ztvárnit obě stránky svého hrdiny – jeho každodenní identitu i superhrdinské alter-ego. Z vedlejších postav na sebe poutá pozornost Peterův dobrý kamarád Ned (Jacob Batalon). Ženské hrdinky jsou v případě tohoto filmu lehce upozaděné. Zato koho určitě nepřehlédnete, je Vulture v podání Michaela Keatona. Keaton si vystřihl dokonale děsivého, ale zároveň svým způsobem sympatického padoucha. Vulture totiž není záporákem jenom pro zábavu, ale jeho pohnutky jsou pochopitelné, takže není lehké ho jednoznačně odsoudit. Třešničkou na dortu je pak účast Roberta Downeyho jr., který sice nemá ve filmu zase tolik prostoru (přece jenom jde o Spider-Manovu sólovku), ale z každičké své scény vytříská maximum. Potěší i vtipná camea Chrise Evanse alias Captaina Ameriky.

Spider-Man: Homecoming se směle může zařadit k těm nejlepším marvelovkám. Jde o akční, vtipný, dobře zahraný a ani na okamžik nenudící film, který je nejenom zábavný, ale rovněž chytrý. Nové Spider-Manovo dobrodružství tak rozhodně nezklamalo a nezbývá, než se jen těšit, co přinese to příští, které by mělo mít premiéru v roce 2019.

Vychází na DVDBlu-rayBlu-ray(+komiks), 2Blu-ray(2D+3D) a Blu-ray(UHD+BD).

Recenze: Spider-Man: Homecoming 86 %

Přidáno: 30.10.2017