Recenze: Špión, který mi dal kopačky
Žánr: Akční / Komedie
Premiéra: 16.8.2018
Celkový čas: 117 minut
Režie: Susanna Fogel
Námět: Susanna Fogel, David Iserson
Scénář: Susanna Fogel, David Iserson
Obsazení: Mila Kunis, Kate McKinnon, Sam Heughan, Justin Theroux, Ivanna Sachno, Hasan Minhaj, Gillian Anderson, Ólafur Darri Ólafsson, Fred Melamed, Justine Wachsberger, Kev Adams, Ruby Kammer, Ernst-Marcus Thomas, Paul Reiser, Jane Curtin, James Fleet, Attila Árpa, Nick Vorsselman, Regina Řandová, Maria Z. Wilson
Recenze: Špión, který mi dal kopačky 80 %

Kolik znáte nedávných vydařených špionských komedií orientovaných primárně na ženské publikum? Zase tolik jich není. Automaticky se nabízí snad jen snímek Špión (2015) s Melissou McCarthy v hlavní roli. Filmy s touto tematikou jsou tak stále hluboce nedostatkové zboží. Je to o to větší škoda, protože mají velice silný potenciál. Špión, který mi dal kopačky, je toho názorným příkladem. A jde o podívanou, kterou by si neměla nechat ujít žádná divačka milující komedie či špiónské filmy.

Film by nefungoval tak výborně, kdyby nebylo hlavních hrdinek a hereček, které je ztvárnily. Kate McKinnon je zkušená komička, která má na kontě řadu vtipných rolí (například zazářila ve snímku Holky na tahu se Scarlett Johansson). Své hrdince Morgan propůjčila značnou porci charismatu i vtipu a díky tomu je zábavné její dobrodružství sledovat. Ani Mila Kunis, která obratně přechází mezi vážnějšími a odlehčenějšími rolemi, se nenechala zahanbit. Kunis a McKinnon se vzájemně skvěle doplňují a tvoří dvojku k pohledání, která s přehledem zvládá utáhnout tento film.

I herci ve vedlejších rolích si zaslouží pochválit. Justin Theroux, Sam Heughan a Hasan Minhaj... ani jeden z nich se ve filmu neztratil. Po herecké stránce mu tak není co vytknout.

Film se příliš nezdržuje s úvodem a velmi záhy po svém začátku diváky i hlavní hrdinky uvrhne do akce. Od té chvíle se pak již nezastaví a tempo příběhu udržuje vysokou rychlost. Film díky tomu spolehlivě zabaví a ty necelé dvě hodiny utečou jako voda. Jde tak o snímek, který si díky jeho svižnosti a zábavnosti jde bez obav pustit vícekrát a vždycky jeho zhlédnutí potěší.

Ve filmu není nouze o humorné ani napínavé scény. Audrey a Morgan se vydávají na zběsilou jízdu po více státech a rozhodně se nezastaví jenom u své rodné Ameriky. Podívají se i do Evropy, a například scéna automobilové honičky nemá chybu! Ve filmu je obdobně zábavných okamžiků mnoho a každý divák si tak najde ten svůj či ty své, u nichž se s chutí zasměje.

Ačkoliv se film primárně orientuje na ženské divačky, není omezený pouze na ně. Může se na něj podívat kterýkoliv divák bez ohledu na věk či pohlaví, který se jednoduše chce pobavit a uvolnit u podařené špiónské komedie. Vyloženě se tento film hodí na dámskou jízdu či posezení s přáteli obecně.

Ani po stránce akce film neselhává. Kaskadérské kousky a akční okamžiky jsou dobře ztvárněné a působí přehledně (například již zmíněná automobilová honička). Špión, který mi dal kopačky, tak představuje vydařenou směsici napětí a humoru. Na závěr si zaslouží pochválit podařená práce kamery, díky čemuž se ani v potenciálně chaotických scénách neztratíte.

Špión, který mi dal kopačky je komedie na jedničku. Pobaví, nabídne skvělé herecké výkony a vydařenou akci. Jestli tedy chcete zhlédnout výborný špiónský humorný film, jde o pravou volbu pro vás.

Vychází na DVD. Pokud máte zájem i o další akčňáky, stačí kliknout zde :)

Námět, scénář 78 %