Recenze: Spolu to dáme
Žánr: Komedie / Drama
Premiéra: 13.9.2018
Celkový čas: 104 minut
Režie: Marc Rothemund
Námět: Daniel Meyer, Lars Amend
Scénář: Maggie Peren, Andi Rogenhagen
Obsazení: Elyas M'Barek, Philip Schwarz, Nadine Wrietz, Uwe Preuss, Lisa Bitter, Jürgen Tonkel, Sebastian Gerold, Tesha Moon Krieg, Jo Kern, Lena Meckel, Karin Thaler, Joshua van Dalsum, Gerhard Wittmann, Sophia Schober
Recenze: Spolu to dáme 84 %

Filmy o umírajících lidech tvoří subžánr sám pro sebe. Občas na celou tuto problematiku nahlížejí tragicky, ale častěji představují směsici tragédie a komedie, dodávají naději a ukazují, že i umírající člověk často světu doposud neřekl poslední slovo a má stále silnou šanci prožít zajímavé zážitky, poznat nové fascinující lidi či se dokonce zamilovat. Nový německý film Spolu to dáme tuto definici naplňuje, obratně mísí komedii a drama a dokáže dojmout, aniž by lacině hrál na city. Marc Rothemund je již zkušený režisér (natočil například vysoce hodnocené a oceňované historické drama Poslední dny Sophie Schollové) a na tomto snímku to jde znát.

Film využívá dobře známý a stále fungující postup, kdy spojuje dva povahově odlišné hrdiny, kteří tak vytvoří nesourodou, ale zábavnou dvojici. Po herecké stránce funguje výborně. Hlavní roli Lennyho ztvárnil Elyas M'Barek, který je v současnosti v Německu nesmírně populární, to zejména díky komediální trilogii Fakjů pane učiteli, kterou jsme mohli vidět i u nás. Role zprvu nezodpovědného floutka Lennyho, který na všechno kašle, užívá si zábavu a nechá se vyživovat svým tátou, M'Barekovi sedla jako ulitá. Navíc je sympatické, že jeho hrdina postupně prochází proměnou, nezůstává stále stejný.

Ani teprve sedmnáctiletý Philip Schwarz ztvárňující Davida se ve filmu neztratil. Ačkoliv jde o jeho první filmovou roli, Schwarz dokazuje, že rozhodně umí, a bude zajímavé sledovat, jakým směrem se jeho kariéra vyvine. Našlápnuto má rozhodně dobře. David ve Schwarzově podání působí jako normální kluk, který měl holt pekelnou smůlu a onemocněl, ale snaží se to příliš nehrotit a co nejvíce si vychutnat život, dokud ještě může. Společně s Lennym pak David vytvořil skvělou dvojici, jejíž dobrodružství a eskapády je velice zábavné sledovat.

Film velice rychle postupuje dopředu, udržuje svižné tempo o celou dobu svého trvání, a jeho sto čtyři minut vám tak bude připadat pocitově mnohem kratší. Příběhově jde o vyváženou kombinaci komedie, dramatu i akce. Přičemž platí, že film zvládne dojmout, a to i diváky, kteří jinak tomuto subžánru příliš neholdují. Navíc jde o vítanou alternativu k převažujícím americkým filmům zpracovávajícím stejné téma jako tento snímek. Vydařených německých filmů u nás zase tolik nevídáme, takže každý, který se sem propracuje, je malým klenotem. Příběh je o to silnější, když si uvědomíme, že vznikl podle knih inspirovaných reálnými událostmi a napsaných lidmi, kteří je prožili na vlastní kůži.

Sečteno a podtrženo, Spolu to dáme je výborně zahraný film, který dané téma zpracovává s nesmírnou citlivostí a zároveň inteligencí. Navíc v něm není nouze o vtipné scény, při nichž se upřímně pobavíte, a také tento snímek zvládne hravě dojmout. Jestli tedy chcete zhlédnout dílo, které zvládá spojit humor, napětí i emoce, dejte tomuto filmu šanci.

Vychází na DVD. Pro nabídku dalších filmových dramat stačí kliknout zde :)

Filmy, pohádky a hudba - vše pod jednou střechou, to je www.filmnadvd.cz

Výprava 83 %