Recenze: Thor: Ragnarok
Žánr: Akční / Dobrodružný / Fantasy / Sci-Fi / Komedie
Premiéra: 26.10.2017
Celkový čas: 130 minut
Režie: Taika Waititi
Námět: Stan Lee, Larry Lieber, Jack Kirby, Craig Kyle, Ch
Scénář: Eric Pearson
Obsazení: Chris Hemsworth, Tom Hiddleston, Mark Ruffalo, Cate Blanchett, Tessa Thompson, Idris Elba, Jeff Goldblum, Anthony Hopkins, Karl Urban, Zachary Levi, Ray Stevenson, Benedict Cumberbatch, Tadanobu Asano, Taika Waititi, Clancy Brown, Lou Ferrigno, Stan Lee, Rachel House, Rob Mayes, Sam Neill, Matt Damon, Luke Hemsworth, Charlotte Nicdao, Scarlett Johansson
Recenze: Thor: Ragnarok 89 %

Thora jistě není třeba příliš obsáhle představovat. Marvelovský filmový vesmír se utěšeně rozrůstá a každý rok na nás vychrlí hned několik snímků. Minulý rok jsme tak mohli zhlédnout Strážce galaxie 2, Spider-Man: Homecoming a právě Thor: Ragnarok. Třetí pokračování Thora, který se podobně jako například Iron Man nebo Captain America objevil ve dvou sólových filmech a dvou dílech Avengers, je ještě šílenější než cokoliv, co jste v marvelovském filmovém univerzu měli příležitost doposud zhlédnout!

Nový Thor sází výhradně na komediální notu. To není přílišným překvapením, podíváme-li se na jméno režiséra. Novozélandský tvůrce Taika Waititi na sebe předtím upoutal pozornost především díky originálnímu upírskému mockumentary Co děláme v temnotách (2014). To, že Thor v jeho podání bude mnohem humornější než předtím, naznačil již krátkometrážní snímek Team Thor (2016), který vysvětloval, co Thor dělal během občanské války mezi superhrdiny, a ani celovečerní film Waititiho rukopis v nejmenším nezapře!

Film navzdory délce přes dvě hodiny nastolí již na začátku svižné tempo, které následně udržuje po celou stopáž. Především však na diváka chrlí obrovské množství vtipů a zavádí ho společně s hrdiny do mnoha bizarních situací. Postavy hláškují jako o život, především Thor a jeho nevlastní bratr Loki, ale též ostatní si přijdou na své. Nejhumornějším okamžikem filmu se pravděpodobně stalo tentokrát obzvlášť vydařené cameo legendárního tvůrce Marvelu, Stana Leeho.

Na hercích samotných pak jde vidět, že se při natáčení filmu výborně bavili a jejich pozitivní nálada se během sledování tohoto snímku hravě přenese i na diváky. Chris Hemsworth se s rolí Thora již stačil dokonale sžít a jako bůh hromu je na sto procent přesvědčivý. Ještě víc pozornosti na sebe strhává jeho prohnaný nevlastní bratr Loki v podání Toma Hiddlestona, který si pro sebe s přehledem krade každou scénu, v níž se objeví. Potěší krátká scéna Doctora Strange (Benedict Cumberbatch). Mark Ruffalo jako Bruce Banner/Hulk rovněž nezklamal. A z nových tváří potěší kromě Cate Blanchett především účast tradičně výborného Karla Urbana a excentrická role Jeffa Goldbluma.

Svým vizuálním pojetím tento film připomíná Strážce galaxie, ale je ještě odvážnější, barevnější a šílenější. Tomu odpovídá i živý hudební doprovod. Akční scény jsou přesto natočeny přehledně a profesionálně, přesně jak jsme u Marvelu zvyklí. V tomto filmu to však není akce, která je nejdůležitější, ale již zmíněný humor. Ze závěrečného střetu mezi Thorem a Helou vás přesto dost možná zamrazí.

Taika Waititi nezklamal a natočil pravděpodobně nejvtipnější film celého Marvelovského filmového univerza. Jestli se tedy chcete na dvě hodiny vydat na ztřeštěnou superhrdinskou jízdu s jedním velmi sympatickým bohem, Thor: Ragnarok je to pravé pro vás!

Vychází na DVD, Blu-ray a 2Blu-ray(3D+2D) Limitovaná sběratelská edice.

Výprava 87 %
Recenze: Thor: Ragnarok 89 %