Recenze: Transformers: Poslední rytíř
Žánr: Akční / Dobrodružný / Sci-Fi / Thriller
Premiéra: 22.06.2017
Celkový čas: 151 minut
Režie: Michael Bay
Námět: Akiva Goldsman, Art Marcum, Matt Holloway, Ken Nol
Scénář: Art Marcum, Matt Holloway, Ken Nolan
Obsazení: Mark Wahlberg, Anthony Hopkins, Isabela Moner, Santiago Cabrera, John Turturro, Josh Duhamel, Stanley Tucci, Peter Cullen, Jean Dujardin, Jerrod Carmichael, John Goodman, Ken Watanabe, Laura Haddock, John DiMaggio, Graham Curry, Steve Buscemi, Martin McCreadie, Tim Downie
Recenze: Transformers: Poslední rytíř 72 %

Když v současnosti probíhá válka mezi lidmi a Transformery, možná záchrana spočívá právě v objevení historie Transformerů. O to se musí zasloužit nesourodá dvojice: Cade Yeager (Mark Wahlberg) a historik Edmund Burton (Anthony Hopkins).

Transformers jistě není fanouškům filmu nutné příliš obsáhle představovat. Akční sci-fi se na velkém plátně objevila v roce 2007 pod vedením amerického režiséra Michaela Baye. Od té doby vznikly další čtyři díly, z nichž nejnovější jsme v kinech mohli vidět před několika měsíci. A tím spanilá jízda Transformerů ani zdaleka nekončí. Již jsou předběžně plánována další dvě pokračování: Transformers 7 na rok 2019 a Transformers 8 o čtyři roky později, v roce 2023. A nesmíme zapomenout ani na spin-off Bumblebee, který nejspíš budeme mít možnost zhlédnout již příští rok. Ještě předtím se však vyplatí věnovat čas pětce Transformerů, která nabízí všechno, díky čemuž si řady fanoušků tuto filmovou sérii zamilovaly.

Film opět boduje po akční stránce. Akčních scén se v příběhu vyskytuje spousta a jedna je velkolepější než druhá. Fanoušci destrukce si v případě nových Transformerů opravdu přijdou na své. Navzdory jejímu širokému měřítku akce zůstává dokonale přehledně natočená. Není tedy problém rozpoznat, kdo se zrovna bije s kým a jak se situace vyvíjí.

To by nefungovalo tak dobře, kdyby Transformeři nebyli ztvárněni dostatečně přesvědčivě. Od dob prvního dílu počítačová grafika nicméně zase o značný kus pokročila, takže Transformeři v tomto filmu působí bez nadsázky jako živí. Pochválit si zaslouží i herci, kteří je namlouvají. Především pak Erik Aadahl, který se postaral o namluvení Bumblebeeho.

Ani na živé herce bychom neměli zapomenout. Cade Yeager v podání Marka Walhberga se objevil již v minulém díle Transformers: Zánik (2014) a zde opět exceluje. Walhbergovi jeho role očividně sedí a Cade je dostatečný sympaťák na to, aby jako hlavní lidský hrdina zvládl táhnout film na svých ramenou. I když je pravda, že v míře větší než malé mu k tomu kromě již zmíněných Transformerů napomáhají i vedlejší postavy. To se týká hlavně Anthonyho Hopkinse, který již mnohokrát dokázal svůj nezměrný herecký talent. Svému hrdinovi dokázal vnuknout stejnou porci šarmu, jakou propůjčil i jiným postavám, které v průběhu své dlouhé kariéry ztvárnil. Tahle dvojka na sebe strhne většinu pozornosti a vytváří silný protipól vůči Transformerům.

Film není pouze nabit akcí. Najde se v něm dostatek prostoru i pro humorné okamžiky, které na okamžik zpomalí zběsilé tempo a odlehčí atmosféru. Platí tak, že se Poslední rytíř stejně jako předchozí filmy zařadil do kategorie oddechových letních blockbusterů, které se vyloženě vyplatí vidět na velkém plátně (to díky speciálním efektům a soubojovým scénám), ale i na DVD půjde o velkolepou podívanou. Film byste si neměli ujít zejména v případě, že máte rádi sci-fi, akční snímky a viděli jste dosavadní díly a líbily se vám. Transformers: Poslední rytíř dokazují, že i v pořadí pátý díl rozjeté série může mít stále co nabídnout. Michael Bay si tak svým prozatím posledním režisérským počinem rozhodně ostudu neudělal.

Nyní na DVD, 2Bluray (Bluray+bonusový disk), 2Bluray(3D+bonusový disk) a 2Bluray(2D+3D+bonusový disk).

Námět, scénář 70 %
Herecké výkony 75 %