Recenze: Tři billboardy kousek za Ebbingem
Žánr: Drama / Krimi
Premiéra: 18.1.2018
Celkový čas: 115 minut
Režie: Martin McDonagh
Námět: Martin McDonagh
Scénář: Martin McDonagh
Obsazení: Frances McDormand, Sam Rockwell, Woody Harrelson, John Hawkes, Peter Dinklage, Caleb Landry Jones, Lucas Hedges, Abbie Cornish, Kerry Condon, Darrell Britt-Gibson, Željko Ivanek, Amanda Warren, Kathryn Newton, Samara Weaving, Clarke Peters, Sandy Martin, Brendan Sexton III, Michael Aaron Milligan, William J. Harrison, Malaya Rivera Drew, Christopher Berry, Jerry Winsett, Marcus Lyle Brown, Maho Honda, Nick Searcy
Recenze: Tři billboardy kousek za Ebbingem 91 %

Britský režisér Martin McDonagh sice za svou kariéru nenatočil příliš mnoho filmů, ale již se zvládl spolehlivě zapsat do srdcí filmových fanoušků. McDonaghova předchozí díla jako V Bruggách (2008) nebo Sedm psychopatů (2012) v sobě úspěšně spojovala krimi žánr, smysl pro (značně černý) humor a podivné, ale fascinující postavy. Všechny tyto atributy najdeme i v nejnovějším režisérově díle, které tak nezapře jeho typický rukopis.

Někteří diváci McDonagha přirovnávají ke slavné režisérské dvojici bratrů Coenových. S jejich tvorbou Tři billboardy kousek za Ebbingem kromě specifického pojetí humoru sdílí i účast herečky Frances McDormand, která získala Oscara za film Fargo (1996) od Coenů. McDonaghův snímek však obstojí sám o sobě a neměl by si ho nechat ujít žádný milovník kvalitní kinematografie.

Tři billboardy kousek za Ebbingem klame tělem. Pokud před zhlédnutím nevyhledáte trailer, můžete si myslet, že půjde o klasickou kriminálku. Film je však složitější a skrývá v sobě daleko víc vrstev. Jde zároveň o krimi, komedii, drama i srdceryvný příběh o matce, která se jen s obtížemi pokouší vyrovnat se ztrátou své dcery.

Vrstevnatost příběhu zaručuje jeho nepředvídatelnost. Je velmi těžké odhadnout, co se bude dít v následující chvíli, a příští kroky postav zůstávají utajeny, dokud je skutečně nepodniknou. Film je díky tomu vysoce napínavý a baví po celou takřka dvouhodinovou stopáž. Jednoduše protože vás díky jeho vynalézavosti bude zajímat, s čím režisér a tvůrce scénáře v jedné osobě přijde příště.

Film rovněž stejně snadno balancuje mezi různými náladami. Chvíli se smějeme, abychom vzápětí zvážněli a s napětím sledovali konflikty, které se mezi hrdiny odehrávají. O ty ve snímku vzhledem k jeho celkovému pojetí není nouze - každý z hrdinů sleduje svůj vlastní plán, a čím více se roztržka mezi Mildred a zástupci místní policie prohlubuje, tím dynamičtější a intenzivnější se atmosféra filmu stává.

Film je neuvěřitelně dobře obsazený. Nejvíce pozornosti na sebe nepřekvapivě strhává Frances McDormand, která si za svůj výkon coby Mildred odnesla Oscara za nejlepší herečku v hlavní roli (další spojitost tohoto filmu se snímkem Fargo). Mildred v podání McDormand působí živě, procítěně, odhodlaně i inteligentně. Není však jediná, kdo v tomto filmu herecky exceluje. Totéž platí o Woody Harrelsonovi a Samu Rockwellovi (další držitel Oscara za tento film). Pochválit si zaslouží rovněž Peter Dinklage, a takto bychom mohli pokračovat dál. Dynamika mezi hrdiny je jedním z důvodů, proč se tento film vyplatí zhlédnout - ale rozhodně ne jediný!

Tři billboardy kousek za Ebbingem spolehlivě naplňuje všechny vlastnosti výborné podívané. Jde o skvěle zahraný, inteligentní, nepředvídatelný a fascinující příběh, který dokazuje, že Hollywood i v dnešní době remakeů, prequelů a sequelů stále dokáže vytvořit vysoce originální dílo.

Nyní vychází na DVD, Blu-ray a 2Blu-ray(UHD+BD). Pokud Vás zajímají ostatní dramata, stačí kliknout zde :)

Námět, scénář 92 %
Režie 92 %