Recenze: Úniková hra
Premiéra: 31.01.2019
Celkový čas: 100 minut
Režie: Adam Robitel
Scénář: Bragi F. Schut, Maria Melnik
Obsazení: Taylor Russell, Logan Miller, Jay Ellis, Tyler Labine, Deborah Ann Woll, Nik Dodani, Yorick van Wageningen, Jessica Sutton, Kenneth Fok, Jamie-Lee Money, Adam Robitel
Recenze: Úniková hra 85 %

Na vzniku tohoto snímku, který je zdárnou ukázkou toho, jak by měl vypadat mysteriózní, děsivý a napínavý film, se z režiserského křesla podílel Adam Robitel, jenž se specializuje právě na žánrově podobné tituly, jmenovitě má například na svědomí i filmy Insidious: Poslední klíč a Šílenství Debory Loganové. Navíc v minulosti i sám hrál (X-Men, 2001 maniaků), jeho zkušenosti tak spolu s povedeným scénářem představovaly pomyslný základní kámen úspěchu Únikové hry.

Její děj se točí kolem šestice Američanů, kteří byli pozváni, aby jako první zdolali tajuplnou únikovou místnost a odnesli si tak pohádkovou výhru ve výši 1 milionu dolarů. Že se však nebude jednat o nikterak jednoduchý úkol zjistí záhy, kdy jsou málem uškvařeni zaživa. Jestli se jim podaří z této pasti uniknout či naopak zdali v ní všichni nakonec najdou smrt, můžete zjistit zhlédnutím tohoto filmu na DVD či Blu-ray.

Při sledování tohoto filmu se ve mně mísilo nespočet pocitů, od fascinace z vymyšlených pastí přes strach o osudy hlavních hrdinů až po lehké znechucení z všudypřítomných scén plných krve. Záměr autorů vyvolat v divákovi emoce byl v mém případě tedy splněn dokonale. Vše navíc bylo skvěle doprovázeno děsivou hudbou, která tento celý nervy drásající zážitek ještě více umocňovala.

Úniková hra se řadí mezi filmy, u nichž čas strávený jejich sledováním hodnotím jako dobře prožitý, v tomto konkrétním případě navíc utekl skutečně příjemně rychle. Může za to především skutečnost, že tento snímek přímo překypuje akcí a neobsahuje žádná hluchá místa, což nevytváří prostor pro nudu a divák je tak udržován v permanentním napětí.

Tento psychologický thriller mě oslovil rovněž i svou atmosférou, dosti podobnou té, jakou můžeme vídat ve filmové sérii Saw. Ta v kombinaci s perfektně zvolenými kostýmy a prostředím vytváří požadovaný hrůzu nahánějící efekt. Pokud jste fanoušky právě zmíněného Saw, stejně jako já, tak jsem bytostně přesvědčen o tom, že si zamilujete i tento film, protože ten je vystavěn na dosti podobném konceptu.

Herecké obsazení není nikterak hvězdné, ale to vůbec nevadí, neboť všichni zúčastnění nechali na place maximum, výsledkem jsou pak velmi zdařilé herecké výkony. Například u hlavních protagonistů je častokráte k vidění nefalšovaný strach v jejich očích během scén, kdy jim jde o život. Osobně mě nejvíce bavil Logan Miller, tomu tato role jednoho z šestice vyzyvatelů únikové hry opravdu svědčila, a i přes svůj relativně nízký věk předvedl vskutku vyspělý výkon.

Na závěr této recenze bych se chtěl ještě v krátkosti zmínit o technickém zpracování tohoto snímku, to totiž považuji za velice zdařilé a zcela hodné jeho rozpočtu. Všechny záběry, jež se v Únikové hře objevily jsou přímo mistrně zpracovány a vytříbeny do posledního detailu, a to jak po vizuální, tak i po zvukové stránce. Divákovi je tak servírována opravdu kvalitní podívaná.

Vychází na DVD a Blu-ray. Další sci-fi filmy z naší nabídky najdete zde :)

Námět, scénář 87 %
Recenze: Úniková hra 85 %