Recenze: Útok z hlubin
Žánr: Akční / Thriller
Premiéra: 22.11.2018
Režie: Donovan Marsh
Námět: Don Keith, George Wallace
Scénář: Arne Schmidt, Jamie Moss
Obsazení: Gerard Butler, Gary Oldman, Common, Linda Cardellini, Toby Stephens, Ryan McPartlin, Zane Holtz, Michael Trucco, Michael Nyqvist, Alexandr Ďjačenko, Michail Gorevoj, Gabriel Chavarria, Adam James, Henry Goodman, Colin Stinton, Carter MacIntyre, Shane Taylor, Kola Bokinni, David Gyasi, Michael Jibson, Taylor John Smith, Jurij Kolokolnikov, Ilia Volok, Igor Žižikin, Caroline Goodall, David Yelland, Stuart Milligan, Will Attenborough, Cosmo Jarvis, Nathan Cooper, Jacob Scipio
Recenze: Útok z hlubin 85 %

Každý rok se objeví více akčních snímků, z nichž některé na sebe zvládnou upoutat pozornost, zatímco jiné (často) neprávem zapadnou. Nový akční thriller Útok z hlubin patří mezi ty druhé. Ačkoliv jde o napínavou podívanou se silným hereckým obsazením, v ČR ji zase tolik lidí nevidělo. To je však chyba - film má totiž mnohé co nabídnout. Navzdory nepříliš zkušenému režisérovi, který má na svém kontě jen několik filmů, jde o vysoce zajímavý snímek, od něhož samým napětím v průběhu sledování neodtrhnete zrak. Navíc navzdory převážně mužskému obsazení není primárně určený pro pánské publikum, ale vychutná si ho každý divák a divačka se slabostí pro tento žánr... nebo vydařené filmy obecně.

Akční filmy odehrávající se v prostoru ponorek stále tvoří nedostatkové zboží. Příliš mnoho jich není, takže když se nějaký takový objeví, jde o důvod k oslavě. Dvojnásob, je-li vydařený i po všech ostatních stránkách. Příběh uzavřený do ponorky nabízí značnou porci napětí a často i klaustrofobie, což zároveň vytváří zajímavý konflikt. V tomto filmu se sice pohybujeme mezi více místy a společně s hrdiny se nezdržujeme pouze v ponorce, ale to nic nemění na skutečnosti, že jejich mise zvládne strhnout. Jde v ní ostatně o lidské životy a bez zbytečných spoilerů lze prozradit, že hrdinové se budou muset pořádně snažit, aby ve svém úkolu uspěli... a ani to nemusí stačit.

Navzdory délce těsně přes dvě hodiny film po celou dobu svého trvání udržuje velmi rychlé tempo. Není v něm nouze o napětí a akci, které spolehlivě udrží vaši pozornost. Snímek obsahuje přesně takové množství zvratů, aby nezačal nudit, ale zároveň nepůsobil přeplácaně. Pochválit si zaslouží rovněž po vizuální stránce. Kamera nám úspěšně předkládá prostředí, do něhož je příběh zasazen, a v klidnějších i akčnějších okamžicích hladce vede naši pozornost napříč příběhem.

Film stojí za zhlédnutí i zásluhou výborného hereckého obsazení. Skotský herec Gerard Butler opakovaně prokázal, že je mu akční žánr blízký a podobné role mu sedí jako ulité (kdo nevěří, nechť se podívá třeba na film 300: Bitva u Thermopyl nebo novější snímek Geostorm: Globální nebezpečí). I jako Joe Glass v tomto snímku Butler působí sympaticky a je snadné mu držet palce. V nejmenším nezklamal ani další Brit, herecký veterán Gary Oldman, který si vystřihl roli admirála Charlese Donnegana, a znovu dokázal svou širokou variabilitu jako herec. Jako jedna z mála zástupkyň žen ve filmu potěší Linda Cardellini jako bezpečnostní analytička Jayne Norquist. A tím seznam vydařených výkonů ani zdaleka nekončí, žádný z herců se nenechal zahanbit a všichni se do svých rolí hodí.

Útok z hlubin je napínavá podívaná, která vám spolehlivě ukrátí dlouhé chvíle a k níž se budete díky jejímu svižnému tempu časem rádi vracet.

Vychází na DVD a Blu-ray. Další filmové akčňáky z naší nabídky najdete zde :)

Námět, scénář 84 %