Recenze: Úžasňákovi 2
Žánr: Animovaný / Akční / Dobrodružný
Premiéra: 2.8.2018
Celkový čas: 118 minut
Režie: Brad Bird
Námět: Brad Bird
Scénář: Brad Bird
Obsazení: Craig T. Nelson, Holly Hunter, Sarah Vowell, Huck Milner, Samuel L. Jackson, John Ratzenberger, Bob Odenkirk, Sophia Bush, Catherine Keener, Brad Bird, Jonathan Banks, Isabella Rossellini, Barry Bostwick, Jere Burns, Adam Rodriguez
Recenze: Úžasňákovi 2 89 %

Superhrdinským filmům se obzvlášť v poslední době nebývale daří. Z velké části je za to zodpovědné marvelovské filmové univerzum (MCU). I mimo něj ale vznikají výborné snímky s touto tematikou. První Úžasňákovi na sebe v roce 2004 zaslouženě strhli pozornost, neboť podobně vydařený animák se vidí jen málokdy. Pokračování se pak svému předchůdci směle vyrovná a znovu nabídne výbornou podívanou.

Hlavní hrdinové, rodinka Parrových, se opět rozhodně nudit nebude. Nejenže se snaží spojit dohromady péči o děti a pracovní život, ale také jim způsobuje vrásky negativní přístup veřejnosti k superhrdinům. Když se proto na scéně objeví padouch, který chce proti superhrdinům všechny lidi poštvat, hrdinové i diváci budou mít o zábavu vystaráno.

Ještě více než v prvním díle Úžasňákovi 2 kladou důraz na rodinné vztahy a pouto mezi hrdiny. V případě, že vaši nejbližší příbuzní všichni ovládají super schopnosti, má běžné rodinné soužití do poklidného daleko. Ve snímku tak najdeme řadu zábavných situací a vydařených hlášek. Většina vtipných okamžiků se tentokrát točí kolem malého Jacka-Jacka, který začne prokazovat silné schopnosti. Humor do značné míry čerpá i z povah a schopností jednotlivých hrdinů, kteří díky svým rozdílným charakterům zvládají s přehledem utáhnout celý film. Ve filmu se navíc neustále něco děje, celou dobu udržuje svižné tempo a ani na okamžik vám nehrozí, že byste se nudili. Jde tak o typ snímku, k němuž se diváci budou rádi vracet.

Rovněž záporák si zaslouží pochválit. Na špatném antagonistovi ztroskotal již nejeden superhrdinský film, ale Úžasňákovi 2 tímto neduhem rozhodně netrpí. Ačkoliv se film primárně věnuje rodince Parrových, ani hlavní padouch se v příběhu neztratil a hrdinům přivodí nejednu těžkou chvilku.

U filmu se pobaví dospělí diváci i děti. Dospělí si znovu zavzpomínají na dětská léta a odreagují se. Děti se nejenom zasmějí, ale navíc dostanou morální poselství. Film je vzdělává nenápadně, ale efektivně, a to aniž by působil kýčovitě. Snímek vypovídá o síle rodinného pouta, což je téma, které je v dnešní době stejně důležité jako kdykoliv předtím.

Byla by chyba nezmínit vizuální podobu snímku. Animace se povedla, dobře se na ni kouká a hlavně ztvárnění akčnějších okamžiků a scén, kdy hrdinové používají své schopnosti, se povedlo. Atmosféru vhodně dotváří také soundtrack, o nějž se postaral Michael Giacchino.

Úžasňákovi 2 dokazují, že někdy se druhý díl dokáže úspěšně vyrovnat prvnímu dílu. Jde o zábavný, inteligentní a obrazově kvalitní snímek, který si vychutnáte bez ohledu na věk. Navíc navzdory délce takřka dvě hodiny uteče jako voda. Brad Bird, který stojí již za jedničkou, znovu nezklamal ani po režijní nebo scenáristické stránce. Jestli tedy hledáte film, na který byste se mohli podívat společně s dětmi nebo jste viděli jedničku a líbila se vám, ani v jednom případě nebudete zklamáni. Můžeme se tak jen těšit na případné pokračování.

Vychází na DVD a Blu-ray nebo také v kolekci obou dílů :)

Recenze: Úžasňákovi 2 89 %

Přidáno: 02.01.2019