Recenze: Vadí nevadí
Žánr: Horor / Thriller
Premiéra: 19.4.2018
Celkový čas: 100 minut
Režie: Jeff Wadlow
Námět: Michael Reisz
Scénář: Michael Reisz, Jillian Jacobs, Christopher Roach,
Obsazení: Lucy Hale, Tyler Posey, Violett Beane, Sophia Ali, Nolan Gerard Funk, Landon Liboiron, Sam Lerner, Gary Anthony Williams, Hayden Szeto, Brady Smith, Aurora Perrineau, Tom Choi, Omar Leyva, Bradley Snedeker, Alexis Jacknow
Recenze: Vadí nevadí 80 %

Americký režisér Jeff Wadlow má velmi pestrou filmografii. Stojí například za superhrdinským bijákem Kick-Ass 2 (2013). Ani hororům se v minulosti nevyhýbal, jak dokazuje jeho snímek Cry Wolf (2005). Obecně se však dá říct, že Wadlowova tvorba je primárně zaměřená na mladší publikum. V tomto směru se pak nese i jeho nejnovější režijní počin Vadí nevadí.

Hororů s mladými hrdiny a orientujících se na mladé diváky sice vzniká více, ale ne každý se povede. V nedávné době zazářil například nápaditý snímek Všechno nejhorší (2017), který si pohrával s myšlenkou časové smyčky objevující se jinak převážně ve sci-fi nebo v komediích. Vadí nevadí je další výborný přírůstek do tohoto žánru a nadchne každého milovníka hororů, který má chuť zhlédnout originální a záživnou podívanou.

Nejděsivější příběhy často bývají takové, které vezmou zdánlivě všední věc, a promění ji v něco hrozivého. Přesně totéž scenáristi filmu podnikli s oblíbenou hrou 'vadí nevadí', a z jejich strany šlo o geniální tah. Na rozdíl od provařených démonů či duchů, kteří jsou v hororovém filmu využívaní mnohem častěji, divák nemá zprvu ponětí, jak hra přesně funguje. Informace o ní se dozvídá až postupem času, ve stejnou dobu kdy na ně přicházejí hlavní hrdinové. Film má tak strukturu tařka detektivního pátrání a neztrácí na napínavosti ani na vteřinu. Navíc udržuje velmi svižné tempo, díky čemuž se během těch sta minut nemáte šanci začít nudit.

Ve filmu není nouze o dějové zvraty a překvapení, které u něj spolehlivě udrží vaši pozornost a zaručí, že z příběhu nespustíte oči až do samotného závěru. Lze jen těžce vyzdvihnout konkrétní okamžiky, ale například scény, kdy se hra projeví a vyzve své nedobrovolné hráče, aby si zvolili 'pravdu nebo výzvu', nemají chybu. K vyústění filmu se pak hodí jen poznamenat, že jde o velice chytrý způsob, jak příběh ukončit, který už tak dost vysokou úroveň příběhu pozvedá ještě o několik stupňů výš.

Režisér dovedně vytváří napínavou atmosféru, kdy nikdy nemůžeme tušit, jakým způsobem hra udeří příště a co od svých obětí bude chtít tentokrát. Napětí a pocit hrozby se tak postupně přenáši i na diváka a úspěšně ho vtahuje do příběhu. Na lidi nechtěně zatažené do hry navíc není příliš hezký pohled, což ještě víc podporuje děsuplný účinek tohoto filmu.

Pochválit si zaslouží rovněž herecké obsazení. Hrdinové jsou sympatičtí, každý z nich má na krku nějaké to tajemství či vroubek, které v průběhu děje postupně vycházejí najevo. Nejvíc pozornosti se dostalo Lucy Hale alias Olivii, která odvádí příjemně civilní výkon, ale ani ostatní herci se za sebe stydět nemusí.

Vadí nevadí je ideální podívaná pro všechny milovníky hororu, napětí nebo některého ze zúčastněných herců. Napne, vyděsí, zabaví a přiměje k přemýšlení. Co víc si lze od snímku tohoto žánru můžeme přát?

Nyní vychází na DVD a Blu-ray. Pro další nabídku hororů stačí kliknout zde :)

Režie 78 %
Recenze: Vadí nevadí 80 %