Recenze: Válka o planetu opic
Žánr: Akční / Dobrodružný / Drama / Sci-Fi
Premiéra: 13.07.2017
Celkový čas: 143 minut
Režie: Matt Reeves
Námět: Rick Jaffa, Amanda Silver
Scénář: Mark Bomback, Matt Reeves
Obsazení: Andy Serkis, Woody Harrelson, Judy Greer, Steve Zahn, Gabriel Chavarria, Karin Konoval, Terry Notary, Sara Canning, Max Lloyd-Jones, Alessandro Juliani, Chad Rook, Amiah Miller, Billy Wickman, Levi Meaden, Ty Olsson, Michael Adamthwaite, Toby Kebbell, Aleks Paunovic, Timothy Webber, Lauro Chartrand, Shaun Omaid, Roger R. Cross, Mercedes de la Zerda, James Pizzinato, Steve Baran
Recenze: Válka o planetu opic 85 %

Filmová sága o planetě opic má dlouhou historii. Již legendární film Planeta opic z roku 1967 se stihl od doby svého vzniku stát klasikou žánru sci-fi. Následovala ho řada více či méně vydařených pokračování, včetně verze slavného režiséra Tima Burtona, kterou natočil v roce 2001. Před šesti lety pak došlo k opětovnému oživení stagnující série, když se v kinech objevil snímek Zrození planety opic režírovaný Rupertem Wyattem. Druhý díl Úsvit planety opic (2014) vytvořil již Matt Reeves (Monstrum), a ten se nyní postaral i o trojku.

Reeves stejně jako v předchozím díle vytváří intenzivní atmosféru. Ta oproti Úsvitu planety opic ještě více potemněla. Jak Caesara postupně stále více kontrolují jeho násilné instinkty, celkové ladění snímku se stává vážnějším a vážnějším, až vás nakonec z něj dost možná zamrazí.

Samotný Caesar je pak ztvárněn ještě přesvědčivěji než v předchozích částech a jeho vnitřní rozervanost se Andymu Serkisovi povedlo zachytit na výbornou. Serkis má ostatně s motion-capture herectvím bohatou zkušenost. Napřed ztvárnil Gluma ve známé trilogii Pán Prstenů, objevil se jako King Kong ve stejnojmenném filmu Petera Jacksona, a nyní se převtělil do sice menšího, ale stále působivého opičáka. Způsob, jakým se Caesar pohybuje, tváří a mluví, dá snadno zapomenout na skutečnost, že hlavním hrdinou filmu není člověk, takže Caesarovi záhy začnete držet palce. Je totiž mnohem sympatičtější postavou než plukovník v podání tradičně výborného Woodyho Harrelsona (i když i ten má své důvody pro to, co dělá, a pochopitelné). Herecké obsazení se celkově vyvedlo, kromě Serkise a Harrelsona na sebe ještě více pozornosti poutá opičák Koba v podání Tobyho Kebbella.

Navzdory délce filmu skoro dvě a půl hodiny příběh ani na okamžik nenudí. Tempo je v některých okamžicích pomalejší, ale již zmíněná mrazivá atmosféra a herecké výkony zajišťují, že ani na okamžik neodtrhnete oči od obrazovky/plátna. Akční sekvence jsou rovněž vydařené, přehledné a napínavé. Film není v prvé řadě akční podívaná, spíše jde o drama s příležitostnými bojovými okamžiky, ale to mu na kvalitě neubírá.

Film je rovněž velmi vydařený po vizuální stránce. CGI za dobu existence filmu velmi pokročilo, takže během sledování Války o planetu opic snadno zapomenete, že hodně toho co před sebou vidíte, ve skutečnosti neexistuje. Prostředí, kde se příběh odehrává, pak pomáhá dokreslit realističnost filmu – působí dostatečně zpustošeně, ale ve stejnou dobu lahodí oku především díky obratné práci kameramana Michaela Seresina.

Válka o planetu opic představuje kvalitní pokračování rozjeté série. Nejde o akční blockbuster, ale přemýšlivé, napínavé a dobře obsazené dílo, které zabaví a ještě vnímavější diváky přiměje přemýšlet.

Nyní v prodeji na DVD, Bluray, 2Bluray(2D+3D), 2Bluray(UHD+BD) nebo v DVD a Bluray kolekci.

Recenze: Válka o planetu opic 85 %

Přidáno: 24.10.2017