Žánr: Drama / Krimi / Thriller
Premiéra: 29.11.2018
Celkový čas: 129 minut
Režie: Steve McQueen
Námět: Lynda La Plante
Scénář: Gillian Flynn, Steve McQueen
Obsazení: Viola Davis, Michelle Rodriguez, Elizabeth Debicki, Cynthia Erivo, Colin Farrell, Brian Tyree Henry, Daniel Kaluuya, Garret Dillahunt, Carrie Coon, Jacki Weaver, Robert Duvall, Liam Neeson, Manuel Garcia-Rulfo, Jon Bernthal, Lukas Haas, Kevin J. O'Connor, Michael Harney, Matt Walsh, Adepero Oduye, Ann Mitchell, André Holland, Lizzy Leigh, Molly Kunz, Anita Farmer Bergman, Will Zahrn, Coburn Goss, Bailey Rhyse Walters, Keith Kupferer, Socorro Santiago, Jon Michael Hill, Lily Mojekwu
Recenze: Vdovy 86 %

Filmů se silnými ženskými hrdinkami není nikdy dost. Vdovy nabídnou takových žen hned více, ale mají silný potenciál zaujmout každého diváka bez ohledu na pohlaví. Kromě hereckého obsazení láká i jméno režiséra. Anglický tvůrce Steve McQueen má sice za sebou jen hrstku výraznějších filmů, ale s každým z nich slavil úspěch. To se týkalo především snímku 12 let v řetězech z roku 2003. McQueenova díla se vyznačují zaměřením na výjimečné jedince, jimž obvykle osud příliš nepřeje, ale jejich vnitřní síla jim pomáhá překonat překážky. Tuto definici lze vztáhnout i na režisérův nejnovější počin. McQueen na svém filmu navíc scenáristicky spolupracoval s Gillian Flynn, uznávanou spisovatelkou a autorkou knih, jako je Zmizelá nebo Temné kouty. Základní receptura pro tento snímek by tak nemohla být lepší.

Filmy pracující s myšlenkou chystání zločinu bývají velmi oblíbené, neboť většinou nabízejí řádnou porci napětí. Vdovy na tom nejsou jinak. Oproti jiným snímkům pracujícím s obdobným námětem ale tento film oživuje skutečnost, že se soustředí na ženské hrdinky. Platí přičemž, že každá z nich je povahově odlišná. Čtyři hlavní hrdinky - Veronica (Viola Davis), Linda (Michelle Rodriguez), Alice (Elizabeth Debicki) a Amanda (Carrie Coon) - jsou výborně zahrané, působí realisticky a jejich představitelky se vzájemně výtečně doplňují. Snímek je sice pojat na vážnou notu, ale přesto jsem ho nemohla srovnávat s další ženskou týmovkou z minulého roku, kterou byly Debbiiny parťačky se Sandrou Bullock v titulní roli. Vdovy z tohoto pomyslného souboje ale o kousek vycházejí vítězně, to především díky intenzivní atmosféře, jakou film zvládne vybudovat.

Z vedlejších rolí pak zaujme především tradičně skvělý mladý herec Daniel Kaluuya. Ze známějších jmen se ve filmu objeví ještě Colin Farrell a Liam Neeson. Všichni herci hrají dobře, po stránce obsazení se tedy Vdovám nedá nic vytknout. Platí přičemž, že každá z postav má motivaci pro to, co dělá, a díky tomu působí o to věrohodněji.

Ani příběh filmu nezklamal. Režisér McQueen dobře ví, jaký typ příběhu chce vyprávět, a uvědomělost a umělecká vize z tohoto snímku přímo srší. Navzdory délce přes dvě hodiny je tak velice snadné se do něj ponořit a s napětím ho sledovat až do konce. Překvapivý děj, v němž není nouze o nečekané zvraty, které však nepůsobí vykalkulovaně, tento film posunují na ještě vyšší úroveň. Snímek není jednoduchý na sledování, pracuje například s chytrým využitím flashbacků. Pozornému divákovi se ale odmění nadmíru kvalitním zážitkem, na jaký hned tak nezapomene.

Jestli máte tedy zájem zhlédnout inteligentní, napínavé a výborně zahrané krimi drama, Vdovy vás zcela jistě nezklamou.

Vychází na DVD, Blu-ray a 2Blu-ray(UHD+BD). Další nabídku ostatních filmových thrillerů najdete zde :)

Námět, scénář 87 %