Recenze: Venom
Žánr: Akční / Sci-Fi
Premiéra: 4.10.2018
Celkový čas: 112 minut
Režie: Ruben Fleischer
Scénář: Jeff Pinkner, Scott Rosenberg, Kelly Marcel
Obsazení: Tom Hardy, Michelle Williams, Riz Ahmed, Jenny Slate, Woody Harrelson, Michelle Lee, Sope Aluko, Reid Scott, Scott Haze, Mac Brandt, Jane McNeill, Wayne Pére, Sam Medina, Martin Bats Bradford, DJames Jones, Ellen Gerstein, Ed Moy, James J. Fuertes, Stan Lee, Christian Convery, Melora Walters, Wade Williams
Recenze: Venom 90 %

Režisérem tohoto akčního sci-fi snímku nesoucího název Venom je Ruben Fleischer, jenž režíroval například kritiky a i samotnými diváky kladně hodnocený film Zombieland a zároveň se ujal i jeho druhého pokračování, jež by se mělo v kinech objevit na podzim roku 2019.

Děj filmu se točí kolem hlavního hrdiny - novináře Eddieho Brocka (Tom Hardy), jenž se snaží veřejnosti poodhalit nekalé záměry firmy Life Foundation, za jejímž vznikem stojí geniální, leč šílený, vědec Carlton Drake (Riz Ahmed). Jednoho dne se Eddie v rámci své investigativní novinářské práce rozhodne, že se stane hostitelem mimozemské bytosti pojmenované Venom. Ta však postupně začne zcela ovládat jeho tělo i mysl a následně začne konat v amerických ulicích zlo.

Jednou z věcí, která z tohoto snímku dělá povedené dílo je jeho celková atmosféra, která je bez nadsázky vskutku mysteriózní a děsivá. A jelikož se film odehrává v budoucnosti a je pln sci-fi prvků, tak před zhotoviteli filmu Venom stál obtížný úkol - vytvořit atmosféru vzdálené budoucnosti, kde se navíc bude vyskytovat řada prapodivných stvoření, která však nebude působit kýčovitě, jehož se však jeho autoři ujali s bravurou a povedlo se jim ho splnit téměř bezezbytku.

Rovněž všechny ve filmu použité audiovizuální efekty se do kontextu jeho děje perfektně hodí a jsou též velmi dobře zpracovány i po technické stránce a nepůsobí tak laciným dojmem, jak tomu občas u podobných filmů bývá. Zejména bych chtěl vyzdvihnout velmi zdařilé zpracování přeměny Eddieho ve Venoma, která se ve filmu objevuje opravdu často a jež je po vizuální stránce vskutku mistrovským dílem.

I přes téměř 2hodinovou stopáž filmu se v něm neustále něco děje a po právu se tak Venom může honosit přízviskem akční sci-fi. Divák se tak díky neustálým akčním scénám nemá možnost ani na chvilinku nudit a je po celý čas trvání filmu téměř doslova vtažen přímo do jeho děje.

Herecké výkony všech protagonistů snímku Venom jsou pak též na velmi vysoké úrovni a skvěle podtrhují už tak povedený film. Zaujaly mě především výkony Eddieho Brocka (Tom Hardy), i když u něj bylo popravdě občas těžko rozpoznatelné, co je ještě stále jeho herecký výkon a co už je dílem počítačových grafiků a animátorů a jejich efektů, a jeho manželky Anne (Michelle Williams), která se sice během filmu moc na scéně neobjevuje, ale o to lépe nabídnutý čas využila.

Rovněž se mi líbil i herecký výkon policejních složek, které působily opravdu profesionálně a dodávaly tak filmu věrohodnou atmosféru a vážnou notu.

Na závěr bych chtěl pochválit i zvukaře a autory hudby k tomuto filmu, neboť ta tvořila pomyslnou třešničku na dortu tohoto skvěle zpracovaného snímku, neboť skutečně vhodně doplňovala děj filmu po celý čas jeho trvání.

Vychází na DVD, Blu-ray a 2Blu-ray(2D+3D). A další sci-fi z naší nabídky naleznete zde :)

Herecké výkony 92 %
Recenze: Venom 90 %