Recenze: Westworld
Žánr: Sci-Fi / Thriller / Western / Drama / Mysteriózní
Premiéra: 22.4.2018
Celkový čas: 10 x 58-91 min
Režie: Richard J. Lewis, Vincenzo Natali, Lisa Joy, Craig
Námět: Michael Crichton
Scénář: Lisa Joy, Jonathan Nolan, Carly Wray, Roberto Pati
Obsazení: Evan Rachel Wood, Thandie Newton, James Marsden, Talulah Riley, Katja Herbers, Ed Harris, Jonathan Tucker, Jeffrey Wright, Neil Jackson, Brian Ames, Tao Okamoto, Julia Jones, Kiki Sukezane, Zahn McClarnon, Martin Sensmeier, Tessa Thompson, Luke Hemsworth, Steven Ogg, Angela Sarafyan, Ben Barnes, Jimmi Simpson, Gustaf Skarsgård, Shannon Woodward, Ingrid Bolsø Berdal, Rinko Kikuči, Clifton Collins Jr., Peter Mullan, Hirojuki Sanada, Betty Gabriel, Fares Fares, Simon Quarterman, René Ashton, Randal Edwards, Adrian Dev, Brett Edwards, Micah Fitzgerald, Ward Roberts, Boualem Hassaine, Anouar H. Smaine, Mark Kubr, Rodrigo Santoro, Giancarlo Esposito, Wiley M. Pickett, Scott Peat, Louis Herthum, Fredric Lehne, Leonardo Nam, Tantoo Cardinal, Currie Graham, Alexander Ward, Dieterich Gray, Kelvin Han Yee, Ramin Djawadi, Sancho Martin, Masayoshi Haneda, Lili Simmons, Rebecca Henderson, Timothy V. Murphy, Ronnie Gene Blevins, Anthony Hopkins, Sidse Babett Knudsen, Gina Torres, Irene Bedard, Booboo Stewart, Sarah Alami, Trisha LaFache, Sela Ward, Jack Conley, David Midthunder, Daniel da Silva, Mike Damus, Summer Spiro, Brenna Otts, Ed Gage, Izabella Alvarez, Hal Havins
Recenze: Westworld 94 %

Jen málokdy druhá série rozjetého seriálu překoná tu první. Seriálu Westworld se to povedlo a druhá série je tak ještě dějově nabitější a temnější než její předchůdkyně. V průběhu deseti epizod úspěšně rozvíjí více dějových linií, které divákům představí různé úhly pohledu na krizi, které obyvatelé Westworldu i světa venku čelí. Protože je nám umožněno nahlédnout do hlav více postav, jejich jednání díky tomu nepůsobí černobíle a je těžké si vybrat, komu budete držet palce a koho zavrhnete.

Stejně jako v předchozí sérii, ani tentokrát nechybí nenadálé zvraty, které s velkou pravděpodobností neodhalíte dopředu. Seriál se nevyhýbá choulostivým momentům a zpracovává závažná témata (například násilí), díky nimž nejde o jednoduchou podívanou. Díky zajímavému námětu a fascinujícím nejednoznačným hrdinům je velmi snadné se do světa seriálu ponořit. Těch deset epizod tak navzdory delší stopáži uteče velmi rychle a záhy po zhlédnutí se začnete těšit na další, v pořadí již třetí sérii. Ta je již naštěstí přislíbena, takže máme jistotu, že jsme do Westworldu nezavítali naposled.

Westworld přiměje nejednoho vnímavého diváka k zamyšlení. Řeší řadu závažných otázek, například kam přesně sahají hranice lidskosti. Rovněž se ptá, jestli má opravdu každý právo vytvářet si svůj vlastní osud, a to bez ohledu na následky. Nabízí tak unikátní myšlenkový přesah, díky kterému si události této série budete pamatovat ještě dlouho po jejím skončení.

Naprosto bezchybné jsou pak herecké výkony. Evan Rachel Wood se do své role dokonale vtělila a působí chvílemi značně hrozivě, přesto jí lze porozumět. Totéž platí i o ostatních hrdinech, z nichž na sebe opět značnou pozornost strhává Ed Harris a samozřejmě i herecký veterán Anthony Hopkins.

Druhá série Westworldu je fascinující, inteligentní, temná a výborně zahraná a natočená podívaná, kterou by si neměl nechat žádný milovník seriálů.

Vychází na DVD, Blu-ray a UHD Blu-ray. První sérii naleznete zde :)

Námět, scénář 95 %