Recenze: Zabiják a bodyguard
Žánr: Akční / Komedie
Premiéra: 17.8.2017
Celkový čas: 118 minut
Režie: Patrick Hughes
Námět: Tom O'Connor
Scénář: Tom O'Connor
Obsazení: Ryan Reynolds, Samuel L. Jackson, Gary Oldman, Elodie Yung, Salma Hayek, Richard Price, Richard E. Grant, Rod Hallett, Jurij Kolokolnikov, Noortje Herlaar, Georgie Glen, Barry Atsma, Kirsty Mitchell, Sam Hazeldine, Joaquim de Almeida, Alan McKenna, Joséphine de La Baume, Ori Pfeffer, Justin Pearson, Owen Davis, Abbey Hoes, Nicolas de Pruyssenaere, Mounir Margoum
Recenze: Zabiják a bodyguard 82 %

Zabiják a bodyguard v českých kinech premiéroval v druhé polovině srpna, což byl ze strany distributorů geniální tah. Jde totiž o ideální letní oddechovou podívanou. To však neznamená, že by se na ni člověk nemohl podívat i později. Tato akční řežba zaujme bez pohledu na roční období.

O režii se postaral americký tvůrce Patrick Hughes, který má již s akčním žánrem zkušenosti. Režíroval třetí díl ságy Expendables: Postradatelní 3 (2014) a prostředí policie a vražd mu také není cizí, jak dokázal ve svém starším snímku Red Hill: Krvavý zapadákov (2010). Ve svém nejnovějším díle se ale ještě mnohem víc utrhl ze řetězu a během přibližně dvou hodin na nás zvládne vychrlit neuvěřitelnou porci akce a zábavy.

Film nastoluje svižné tempo již na začátku, kdy nám postupně představí hlavní hrdiny. Pokud jste Ryana Reynoldse viděli v jeho dřívějších rolích, dost možná vás překvapí charakter hrdiny, kterého ztvárňuje. Michael působí překvapivě upjatě a zdá se, že s ním příliš mnoho zábavy není. Reynolds se do své role dokonale vžil, takže ačkoliv Michael chvílemi vyhlíží jako pořádný suchar (minimálně ze začátku), nakonec se z něj vyklube sympaťák.

Ještě lepší startovní pozici do vínku dostal Darius Kincaid v podání Samuela L. Jacksona. Jackson již v mnoha filmech opakovaně dokázal svůj talent, a vedle vážných rolí mu není cizí ani smysl pro humor. Jeho Kincaid je dokonale šílený, excentrický, sprostý, nevyzpytatelný a vrcholně zábavný člověk, kterému to zároveň myslí a je vynalézavý. Jackson se při natáčení očividně bavil, což se odráží i v celkovém vyznění filmu.

Reynoldse a Jacksona je zábavné sledovat i samotné… ale teprve když se jejich hrdinové spojí dohromady, vypukne ta správná ztřeštěná jízda. Ti dva by snad povahově nemohli být odlišnější, ale jejich slovní přestřelky (a občas i fyzické potyčky) slouží jako vděčný zdroj humoru. Zdánlivě nesourodé dvojice jsou častým prvkem v takzvaných buddy filmech, takže není žádné překvapení, že nakonec se Michael a Darius přece jenom naučí spolupracovat. I když je k tomu dožene spíš nouze. Přece jenom když se vás někdo pokouší zabít, je nutné držet při sobě.

Tím se dostáváme k akci, která je rovněž nesmírně vydařená. Ve filmu se nachází větší množství akčních scén, ale jedna z nich jednoznačně vyniká nad ostatními. Je jí honička po městě, v níž Darius a Michael postupně střídají různé způsoby dopravy. Akce je vždy dokonale přehledná, takže není problém se v ní zorientovat. Navíc je sympatické, že to kromě záporáků nejednou pořádně schytají i hlavní hrdinové, díky čemuž je ještě snazší jim držet palce.

Zabiják a bodyguard se nesmírně povedl. Jde o zábavný, svižně ubíhající a akční snímek, který navíc korunuje výborné obsazení (vedle ústřední dvojice zaujme především Salma Hayek v dokonale typově zvolené roli). Jestli vám tedy není proti srsti lehkonohá, ale zároveň chytrá zábava, nenechte si tento film ujít. Podobně kvalitní akční snímky se málokdy vidí.

Nyní na DVD a Blu-ray.

Recenze: Zabiják a bodyguard 82 %

Přidáno: 29.11.2017