Recenze: Ztracen v džungli
Celkový čas: 115 minut
Režie: Greg McLean
Námět: Yossi Ghinsberg
Scénář: Justin Monjo
Obsazení: Daniel Radcliffe, Thomas Kretschmann, Alex Russell, Lily Sullivan, Jacek Koman, Joel Jackson, Angie Milliken
Recenze: Ztracen v džungli 86 %

Daniel Radcliffe nejvíc proslul jako čarodějnický učeň Harry Potter ve filmech podle světoznámé fantasy ságy. Poslední díl z potterovské série však vznikl již v roce 2011 a Radcliffe od té doby volí různorodé role, aby dokázal svůj herecký rejstřík. Často se pak objevuje ve filmech, které kvůli svému zaměření zůstávají na okraji diváckého zájmu, ačkoliv jsou kvalitní a stojí za zhlédnutí. To bude pravděpodobně i příklad snímku Ztracen v džungli, který by si zasloužil mnohem víc pozornosti, než se mu dostalo.

Film se odehrává v osmdesátých letech v bolivijské džungli. Po vizuální stránce je úchvatný, prostředí džungle je neuvěřitelně krásné, ačkoliv by se v něm člověk pravděpodobně nechtěl v reálu pohybovat, ve filmu je radost se na něj vynadívat. Kamera v tomto směru odvádí výbornou práci a vtahuje nás do příběhu natolik spolehlivě, že si chvílemi připadáme, jako kdybychom se opravdu společně s hrdiny pohybovali v džungli a usilovali o to vypořádat se s jejími nástrahami, kterých rozhodně není málo.

Celý film pak stojí a padá na výkonu Daniela Radcliffea. Radcliffe naštěstí prakticky nesleze z plátna a jeho výkon je obrovským kladem snímku. Radcliffe se do své role plně ponořil, a ačkoliv natáčení samotné nemohlo být příliš pohodlné, snímku a hereckému pojetí jednotlivých postav to ještě dodává na realističnosti. Ani ostatní herci se za sebe stydět nemusí, především herecký matador Thomas Kretschmann opět nezklamal.

Ačkoliv film spadá do žánru dobrodružného thrilleru, chvílemi obsahuje takřka hororové prvky, natolik intenzivně prostředí džungle působí. Džungle za tmy, podivné zvuky, či naopak podezřelé ticho postavám řádně zabrnká na nervy, a v případě publika zaručí, že samým napětím nespustí oči z plátna. Ve filmu není nouze o překvapivé okamžiky. Přidejte k tomu vyvážené tempo příběhu, který směle postupuje vpřed, a máte o zajímavou podívanou vystaráno.

Film svým hrdinům nic nedaruje zadarmo, a protože s nimi brzy začneme soucítit a držet jim palce, jsme zvědaví, co se bude dít dál. Ztracen v džungli tak diváka úspěšně zaháčkuje již brzy po svém začátku, a následně ho nepustí až do konce. Těch sto patnáct minut tak uteče překvapivě rychle. Všechny emoce postav, jejich zoufalství z neblahých okolností, v nichž se ocitli, a nebezpečí, jimž jsou nuceni čelit, navíc působí tak realisticky, že si film budete pamatovat ještě dlouho po jeho skončení.

Pochválit si zaslouží rovněž hudba, která ještě víc dokresluje již tak dost silnou a intenzivní atmosféru tohoto filmu. Celkově se filmu nedá nic vytknout. Režisér Greg McLean sice není v českých končinách příliš známý, ale snímky soustředící se na napětí a teror jsou mu blízké, jak dokazuje jeho předchozí filmografie (např. Wolf Creek). McLean v tomto filmu úspěšně mísí realitu s představami postav, skutečnost s fantazií, a vytváří tak silné dílo, které byste neměli minout. Obzvlášť jestli máte v oblibě žánr survival filmů (filmy o přežívání v obtížných podmínkách) a rádi byste viděli Daniela Radcliffea v další výborné roli, do níž tento talentovaný herec vkládá svůj um.

Nyní vychází na DVD a Bluray. Pokud Vás zajímají i ostatní dobrodružné filmy, stačí kliknout zde :)

Režie 86 %
Recenze: Ztracen v džungli 86 %